Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук
за спеціальністю 13.00.02 – «Теорія та методика музичного навчання». –
Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова. – Київ,
2015.
У дисертаційному дослідженні розглянуто проблему формування
суб’єктно-творчої активності студента як одну із найважливіших ланок
творчої діяльності вчителя музики, що виражає його прагнення і готовність
свідомо, добровільно виконувати ініціативні дії, які дають можливість
досягати прогресивних, особистісно-значущих творчих результатів.
Методологічними основами дослідження суб’єктно-творчої активності
майбутніх учителів музики визначено гуманістичний, особистісний,
аксіологічний, рефлексивний, фахово-творчий підходи.
У роботі систематизовано модульні блоки фахового навчання
майбутніх учителів музики, а саме: суб’єктно-адаптивний, індивідуально-
компетентнісний, регулятивно-продуктивний та творчо-проективний.
Розроблено структуру суб’єктно-творчої активності майбутнього вчителя
музики у процесі фахового навчання, що охоплює мотиваційно-потребовий,
емоційно-когнітивний та творчо-діяльнісний компоненти. Розроблено та
експериментально перевірено поетапну методику формування суб’єктно-
творчої активності студентів, що реалізувалась у три етапи педагогічної
роботи, а саме: мотиваційно-пізнавального, фахово-виконавського,
креативно-самостійного. Результати проведеного дослідження допомогли
визначити основні засоби, прийоми та методи реалізації всього комплексу
формування суб’єктно-творчої активності майбутнього вчителя музики у
процесі фахового навчання.
Thesis for scientific degree of candidate of pedagogical sciences, specialty
13.00.02 - "Theory and methods of musical education." - National Pedagogical
Dragomanov University. - Kiev, 2015.
The dissertation examines the problem of forming the subject-creative
activity of students as one of the most important parts of the creative activity of the
teacher of music that expresses his desire and willingness to knowingly voluntarily
implement proactive actions allowing to achieve progressive, personal and
meaningful creative results. Methodological bases of the study of the subject-the
creative activity of the future teachers of music defined by the humanistic,
personal, axiological, reflective, professional and creative.
We systematized modular units of professional training of future teachers of
music, namely the subject-adaptive, individual competence, regulatory and productive and creative projective. The structure of the subject-the creative activity
of the future teacher of music in the course of vocational training, which covers the
need-motivational, emotional and cognitive and creative and active components.
Developed and experimentally tested stepwise method of forming the subjectcreative
activity of students, which was implemented in three phases of
pedagogical work, namely, motivational and educational, vocational and
performing, creative and independent. The results of the study helped define the
basic tools, techniques and methods of implementation of the whole complex
subject-formation of creative activity of the future teacher of music in the course of
vocational training.
Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических
наук по специальности 13.00.02 – «Теория и методика музыкального
обучения». – Национальный педагогический университет имени
М.П.Драгоманова. – Киев, 2015.
В диссертационном исследовании рассмотрено проблему
формирования субъектно-творческой активности студента как одну из
важнейших звеньев творческой деятельности учителя музыки, которая выражает его стремление и готовность сознательно, добровольно выполнять
инициативные действия, позволяющие достигать прогрессивных, личностно-
значимых творческих результатов. Методологической основой исследования
субъектно-творческой активности будущих учителей музыки определено
гуманистический, личностный, аксиологический, рефлексивный,
профессионально-творческий подходы.
В работе систематизированы модульные блоки профессионального
обучения будущих учителей музыки, а именно: субъектно-адаптивный,
индивидуально-компетентностный, регулятивно-продуктивный и творчески
проективный. Разработана структура субъектно-творческой активности
будущего учителя музыки в процессе профессионального обучения, которая
охватывает мотивационно-потребностный, эмоционально-когнитивный и
творчески-деятельный компоненты. Разработана и экспериментально
проверена поэтапная методика формирования субъектно-творческой
активности студентов, которая была реализована в три этапа педагогической
работы, а именно: мотивационно-познавательный, профессионально-
исполнительский, креативно-самостоятельный. Результаты проведенного
исследования помогли определить основные средства, приемы и методы
реализации всего комплекса формирования субъектно-творческой
активности будущего учителя музыки в процессе профессионального
обучения.