У статті розглянуто різні підходи до визначення поняття національної самосвідомості, розкрито структуру національної самосвідомості, наведено основні функції національної
самосвідомості особистості щодо людини і суспільства. Проаналізовано особливості формування національної самосвідомості учнівської та студентської молоді в процесі технологічної освіти, що передбачає засвоєння молоддю своєї етнічної спільності, національних цінностей (мови, культури), відчуття своєї причетності до розбудови української державності, патріотизму, що сприяє
утвердженню власної національної гідності, внутрішньої свободи, гордості за свою землю.
В статье рассмотрены различные подходы к определению понятия национального самосознания,
раскрыта структура национального самосознания, приведены основные функции национального
самосознания личности в отношении человека и общества. Проанализированы особенности
формирования национального самосознания учащейся и студенческой молодежи в процессе технологического образования., что предусматривает усвоение молодежью своей этнической
общности, национальных ценностей (языка, культуры), ощущение своей причастности к развитию украинской государственности, патриотизма, который способствует утверждению собственного национального достоинства, внутренней свободы, гордости за свою землю.
The article is devoted to the analysis of the different approaches to the national identity definition, the structure of national identity is discovered, the main functions of the national consciousness of the person in respect of the individual and society are cleared. The peculiarities of the pupils’ and students’ national
consciousness formation in the process of the technological education are analyzed, what foresees mastering of the ethnic community young people, national values (language, cultures), feeling of the involvement to development of the Ukrainian state system, patriotism, which assists claim of own national dignity, internal freedom, pride for the earth.