Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чепішко, Олександра Ігорівна
dc.date.accessioned 2015-09-08T08:02:01Z
dc.date.available 2015-09-08T08:02:01Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Чепішко, Олександра Ігорівна. Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. І. Чепішко ; наук. кер. Н. Ф. Шевченко ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7993
dc.description.abstract У дисертації, присвяченій вивченню психологічних умов розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів, здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження проблеми в зарубіжній та вітчизняній психології; визначено сутність поняття «професійна свідомість майбутнього вчителя»; теоретично обґрунтовано психологічні умови її розвитку у процесі професійної підготовки. Емпірично досліджено особливості та динаміку розвитку професійної свідомості студентів педагогічних спеціальностей соціогуманітарного профілю. Визначено критерії (привласнення понять та категорій педагогіки; суб’єктивація професійних мотивів, інтересів, цінностей; осмисленість професійного простору діяльності), прояви та рівні (оптимальний, необхідний, критичний, неприпустимий) розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів на окремих етапах навчання. Експериментально доведено можливість розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів шляхом цілеспрямованої актуалізації психологічних умов, що веде до розвитку її структурних компонентів − значень, смислів, чуттєвої тканини. uk_UA
dc.description.abstract The dissertation is devoted to the study of psychological conditions of future teachers’ professional consciousness development. Different scientific approaches to the researched problem in foreign and native psychology have been theoretically analyzed; the content of the concept “professional consciousness of a future teacher” has been revealed; psychological conditions of its development have been theoretically grounded. Features of professional consciousness development of future pedagogues of social-and-humanitarian profile have been empirically investigated. Criteria (appropriation of concepts and categories of pedagogy; subjectivation of professional motives, interests and values; meaningfulness of the professional activity space), сharacteristics and levels (inadmissible, critical, necessary, optimal) of the students’ professional consciousness development at various stages of training have been identified. There has been experimentally proved that in case of the proper actualization of the psychological conditions, the structural components of professional consciousness – meanings, senses, sensual texture − are exposed to developmental effects, which leads to the growth of the entire future teachers’ professional consciousness. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова uk_UA
dc.subject професійна свідомість майбутнього вчителя uk_UA
dc.subject професійна свідомість майбутнього вчителя uk_UA
dc.subject професійна свідомість майбутнього вчителя uk_UA
dc.subject професійні значення та смисли uk_UA
dc.subject професійна мотивація uk_UA
dc.subject готовність до професійного саморозвитку uk_UA
dc.subject педагогічна спрямованість uk_UA
dc.subject особистісні цінності uk_UA
dc.subject психолого-педагогічна програма розвитку професійної свідомості uk_UA
dc.subject а future teacher’s professional consciousness uk_UA
dc.subject professional meanings and senses uk_UA
dc.subject readiness for the professional self-development uk_UA
dc.subject professional orientation uk_UA
dc.subject professional orientation uk_UA
dc.subject psychological-and-pedagogical program of the professional consciousness development uk_UA
dc.subject.classification 159.923.2:378.047:316.613(043.3) uk_UA
dc.title Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу