В Україні існує стійка тенденція до збільшення кількості дітей з мовленнєвими порушеннями, що потребують логопедичної допомоги. Мовленнєва діяльність формується і функціонує нерозривно із загальним розвитком психіки дитини. Мовлення відіграє важливу роль у процесі психічного розвитку дитини і впливає на формування її особистості. В статті розглядається проблема формування особистості дитини з різними порушеннями мовленнєвого розвитку, аналізується вплив різних мовленнєвих порушень на особистість, поведінку та емоційно-вольову сферу дитини. В статті вказується на зв'язок мовленнєвих порушень та особливостей поведінки у дітей з дефектами мовлення. Різні мовленнєві порушення мають різний вплив на особистість та поведінку дитини. Розвиток особистості дошкільників із порушенням мовлення має низку особливостей, які в основному проявляються в заниженій самооцінці, негативізмі, мовленнєвій замкнутості, нерідко – в агресивності і дратівливості. Вивчається проблема тривожності та страхів у дітей молодшого шкільного віку, що мають мовленнєві порушення, при переході до навчання у школі. Рання діагностика та корекція мовленнєвих порушень сприяє попередженню шкільної дезадаптації у учнів початкових класів.
В Украине отмечается стойкая тенденция к увеличению количества детей с речевыми нарушениями, нуждающихся в логопедической помощи. Речевая деятельность формируется и функционирует в тесной взаимосвязи с общим развитием психики ребенка. Речь играет важную роль в психическом развитии ребенка и влияет на формирование личности. В статье рассматривается проблема формирования личности ребенка с различными нарушениями речевого развития, анализируется влияние речевых нарушений на личность, поведение и эмоционально-волевую сферу ребенка. В статье показана связь речевых нарушений и особенностей поведения у детей с речевой патологией. Различные речевые нарушения оказывают различное влияние на личность и поведение ребенка. Развитие личности дошкольников с речевыми нарушениями имеет ряд особенностей, которые в основном проявляются в низкой самооценке, негативизме, замкнутости, нередко и в агрессивности и раздражительности. Неполноценная речевая деятельность негативно влияет на все стороны формирующейся личности ребенка затрудняется развитие познавательной деятельности, нарушаются все формы общения и межличностного взаимодействия. Изучается проблема тревожности и страхов у детей младшего школьного возраста, имеющих речевые нарушения, при переходе к обучению в школе. Раннее выявление и коррекция речевых нарушений способствуют предупреждению школьной дезадаптации у младших школьников.
There is a tendency to increase the number of children with speech disoders which need speech therapy in Ukraine. Speech activity formed and operates inextricably with the overall development of the child‘s mind. Speech plays an important role for the mental development of children and affects the formation of his personality. The article consider the problem of formation of the child‘s personality with various disabilities of speech development. In this article analyzed the influence of speech disorders on the personality, behavior and emotional and volitional functions of the child. The article demonstrates the connection between speech pathology and behavior of a child. Is studied a problem of uneasiness and fear of children with different speech pathologies of younger school age in interrelation with conditions of school training. Variety of speech disorders have a different impact on the child's personality and behavior. Personal development of preschool children with speech disorders has a number of features that are mainly manifested in lowered self-esteem, negativism, verbal isolation, often – in aggression and irritability. Correction of the deviations in speech developmentis very important and helps to prevent school disadaptation of junior schoolchildren.