У статті розглядається когнітивний розвиток дітей з розладами спектру аутизму. Подається поняття когнітивного розвитку, його співвіднесення з психічними процесами. Розкриваються особливості приймання, уваги, пам’яті, мислення, мовлення, характеризується ігрова та навчальна діяльності дітей з розладами спектра аутизму. Один із компонентів когнітивного розвитку, соціальна взаємодія, в аутичних дітей викликає лише роздратування і бажання ізолюватися. Хоча діти з аутизмом демонструють свою емоційну прив’язаність до батьків чи інших опікунів, проте вони не реагують на їхню любов в очікуваний спосіб. Батьки стверджують, що діти неохоче відкривають свої обійми, щоб притулитися чи знайти втіху. Здається, що ігнорують чи погано інтерпретують емоційну поведінку людей і не розуміють їхніх почуттів. Цей брак емпатії є причиною невідповідної соціальної поведінки. Активні форми пізнавальної діяльності починають чітко розвиватися у дітей з другого півріччя першого року життя. Саме з цього часу особливості дітей з розладами спектру аутизму стають найбільш помітні, при цьому одні з них виявляють загальну млявість і бездіяльність, а інші підвищену активність.
В статье рассматривается когнитивное развитие детей с расстройствами спектра аутизма. Подается понятие когнитивного развития, его соотнесение с психическими процессами. Раскрываются особенности приема, внимания, памяти, мышления, речи, характеризуется игровая и учебная деятельности детей с расстройствами спектра аутизма. Один из компонентов когнитивного развития, социальное взаимодействие, у аутичных детей вызывает лишь раздражение и желание изолироваться. Хотя дети с аутизмом демонстрируют свою эмоциональную привязанность к родителям или другим опекунам, однако они не реагируют на их любовь в ожидаемый способ. Родители утверждают, что дети неохотно открывают свои объятия, чтобы прислониться или найти утешение. Такие дети игнорируют или плохо интерпретируют эмоциональное поведение людей и не понимают их чувств. Этот недостаток эмпатии является причиной несоответствующего социального поведения. Активные формы познавательной деятельности начинают четко развиваться у детей со второго полугодия первого года жизни. Именно с этого времени особенности детей с расстройствами спектра аутизма становятся наиболее заметны, при этом одни из них проявляют общую вялость и бездействие, а другие повышенную активность.
The article deals with the cognitive development of children with autism spectrum disorders. The notion of cognitive development is studied and its correlation with mental processes. The features of reception, attention, memory, thinking and speech are revealed, playing and educational activities of children with autism spectrum disorders are characterized. One of the components of cognitive development, social interaction, autistic children only causes irritation and a desire to isolate. Although children with autism show their emotional attachment to parents or other caregivers, but they do not respond to their love in the expected manner. Parents argue that children are reluctant to open their arms to lean against or solace. Such children are ignored or poorly interpret emotional behavior of people and do not understand their feelings. This lack of empathy is the cause of inappropriate social behavior. Active forms of cognitive activity clearly begin to develop in children from the second half of the first year of life. Exactly at this time characteristics of children with autism spectrum disorders are the most noticeable.