ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Паламар, О. М. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2015-07-03T12:13:36Z | |
dc.date.available | 2015-07-03T12:13:36Z | |
dc.date.issued | 2014 | uk_UA |
dc.identifier.citation | Паламар О. М. Психологічні аспекти професійної підготовки тифлопедагога / О. М. Паламар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 321-327. | ru_RU |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7669 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена розкриттю психологічних аспектів професійної підготовки тифлопедагога. Проаналізовано наукові джерела з питань психологічної готовності педагога до професійної діяльності, обґрунтовано значення готовності, описано структуру її побудови та взаємозв’язок складових компонентів. Зокрема автор відзначає, що відповідно до підходу, з позицій якого розглядається психологічна готовність (функціонального, особистісного чи функціонально-особистісного), її розуміють: як функціональний стан суб’єкта; як складне особистісне утворення, представлене професійно важливими якостями, знаннями та вміннями; або як інтегральну єдність властивостей особистості і певних її станів. Значна увага приділяється розгляду феномену психологічної культури, елементи якої інтегровані до всіх компонентів педагогічної діяльності. Визначено, що психологічна культура проявляється як психологічна грамотність, зацікавленість в іншій людині, психологічна проникливість, високий рівень терпимості у ставленні до інших людей, розвинена самосвідомість, самооцінка та саморегуляція. Показано співвідношення понять «психологічна культура» та «психологічна компетентність», зазначено, що остання є певним якісним рівнем культури. Основні вимоги до особистості тифлопедагога узагальнено у змісті психограми, побудованої у відповідності до авторського розуміння сутності, структури та видів психологічної компетентності тифлопедагога. | |
dc.description.abstract | Статья посвящена раскрытию психологических аспектов профессиональной подготовки тифлопедагога. Проанализированы научные источники по вопросам психологической готовности педагога к профессиональной деятельности, обосновано значение готовности, описано структуру ее строения и взаимосвязь составляющих компонентов. В частности автор отмечает, что в зависимости от подхода, с позиций которого рассматривается психологическая готовность (функционального, личностного или функционально-личностного), ее понимают: как функциональное состояние субъекта; как сложное личностное образование, представленное профессионально важными качествами, знаниями и умениями; или как интегральное единство свойств личности и определенных ее состояний. Значительное внимание уделяется рассмотрению феномена психологической культуры, элементы которой интегрированы во все компоненты педагогической деятельности. Определено, что психологическая культура проявляется как психологическая грамотность, заинтересованность в другом человеке, психологическая проницательность, высокий уровень терпимости в отношении к людям, развитое самосознание, самооценка и саморегуляция. Показано соотношение понятий «психологическая культура» и «психологическая компетентность», отмечено, что последняя является определенным качественным уровнем культуры. Основные требования к личности тифлопедагога обобщены в содержании психограммы, построенной в соответствии с авторским пониманием сути, структуры и видов психологической компетентности тифлопедагога. | |
dc.description.abstract | The authors elucidate the psychological aspects of training typhloeducator. Analysis of scientific sources on the psychological readiness of teachers to the profession, grounded meaning readiness describes the structure of its construction and interconnection components. In particular, the author points out that according to the approach from the standpoint of which a psychological readiness is considered (functional, personal or functional and personal), it is understood as a functional state of a person; as a complex personality formation, presented with professionally important qualities, knowledges and skills; or as an integral unity of personality’s virtues and certain states. Much attention is paid to examination of the phenomenon of psychological culture whose elements are integrated into all components of the educational activities. It is defined in the article that the psychological culture manifests itself as psychological literacy, interest to another person, psychological insight, high level of tolerance in relation to other people, developed self-awareness, self-esteem and self-regulation. Shown correlation between "psychological culture" and "psychological competence", indicates that the latter is a certain level of quality culture. Basic requirements for the individual typhloeducator summarized the content psyhohramy constructed in accordance with the author understanding of structure and types of psychological competence typhloeducator. | |
dc.language.iso | uk | ru_RU |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ru_RU |
dc.subject | психологічна готовність | |
dc.subject | психологічна компетентність | |
dc.subject | модель спеціаліста | |
dc.subject | психограма тифлопедагога | |
dc.subject | психологическая готовность | |
dc.subject | психологическая компетентность | |
dc.subject | модель специалиста, | |
dc.subject | психограмма тифлопедагог | |
dc.subject | psychological readiness | |
dc.subject | psychological competence | |
dc.subject | model specialist | |
dc.subject | psychogram of typhloeducator | |
dc.subject.classification | 378.091.12:376-056.262-051:159.9 | |
dc.title | Психологічні аспекти професійної підготовки тифлопедагога | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |