Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психологічні аспекти професійної підготовки тифлопедагога

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Паламар, О. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:13:36Z
dc.date.available 2015-07-03T12:13:36Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Паламар О. М. Психологічні аспекти професійної підготовки тифлопедагога / О. М. Паламар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 321-327. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7669
dc.description.abstract Стаття присвячена розкриттю психологічних аспектів професійної підготовки тифлопедагога. Проаналізовано наукові джерела з питань психологічної готовності педагога до професійної діяльності, обґрунтовано значення готовності, описано структуру її побудови та взаємозв’язок складових компонентів. Зокрема автор відзначає, що відповідно до підходу, з позицій якого розглядається психологічна готовність (функціонального, особистісного чи функціонально-особистісного), її розуміють: як функціональний стан суб’єкта; як складне особистісне утворення, представлене професійно важливими якостями, знаннями та вміннями; або як інтегральну єдність властивостей особистості і певних її станів. Значна увага приділяється розгляду феномену психологічної культури, елементи якої інтегровані до всіх компонентів педагогічної діяльності. Визначено, що психологічна культура проявляється як психологічна грамотність, зацікавленість в іншій людині, психологічна проникливість, високий рівень терпимості у ставленні до інших людей, розвинена самосвідомість, самооцінка та саморегуляція. Показано співвідношення понять «психологічна культура» та «психологічна компетентність», зазначено, що остання є певним якісним рівнем культури. Основні вимоги до особистості тифлопедагога узагальнено у змісті психограми, побудованої у відповідності до авторського розуміння сутності, структури та видів психологічної компетентності тифлопедагога.
dc.description.abstract Статья посвящена раскрытию психологических аспектов профессиональной подготовки тифлопедагога. Проанализированы научные источники по вопросам психологической готовности педагога к профессиональной деятельности, обосновано значение готовности, описано структуру ее строения и взаимосвязь составляющих компонентов. В частности автор отмечает, что в зависимости от подхода, с позиций которого рассматривается психологическая готовность (функционального, личностного или функционально-личностного), ее понимают: как функциональное состояние субъекта; как сложное личностное образование, представленное профессионально важными качествами, знаниями и умениями; или как интегральное единство свойств личности и определенных ее состояний. Значительное внимание уделяется рассмотрению феномена психологической культуры, элементы которой интегрированы во все компоненты педагогической деятельности. Определено, что психологическая культура проявляется как психологическая грамотность, заинтересованность в другом человеке, психологическая проницательность, высокий уровень терпимости в отношении к людям, развитое самосознание, самооценка и саморегуляция. Показано соотношение понятий «психологическая культура» и «психологическая компетентность», отмечено, что последняя является определенным качественным уровнем культуры. Основные требования к личности тифлопедагога обобщены в содержании психограммы, построенной в соответствии с авторским пониманием сути, структуры и видов психологической компетентности тифлопедагога.
dc.description.abstract The authors elucidate the psychological aspects of training typhloeducator. Analysis of scientific sources on the psychological readiness of teachers to the profession, grounded meaning readiness describes the structure of its construction and interconnection components. In particular, the author points out that according to the approach from the standpoint of which a psychological readiness is considered (functional, personal or functional and personal), it is understood as a functional state of a person; as a complex personality formation, presented with professionally important qualities, knowledges and skills; or as an integral unity of personality’s virtues and certain states. Much attention is paid to examination of the phenomenon of psychological culture whose elements are integrated into all components of the educational activities. It is defined in the article that the psychological culture manifests itself as psychological literacy, interest to another person, psychological insight, high level of tolerance in relation to other people, developed self-awareness, self-esteem and self-regulation. Shown correlation between "psychological culture" and "psychological competence", indicates that the latter is a certain level of quality culture. Basic requirements for the individual typhloeducator summarized the content psyhohramy constructed in accordance with the author understanding of structure and types of psychological competence typhloeducator.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject психологічна готовність
dc.subject психологічна компетентність
dc.subject модель спеціаліста
dc.subject психограма тифлопедагога
dc.subject психологическая готовность
dc.subject психологическая компетентность
dc.subject модель специалиста,
dc.subject психограмма тифлопедагог
dc.subject psychological readiness
dc.subject psychological competence
dc.subject model specialist
dc.subject psychogram of typhloeducator
dc.subject.classification 378.091.12:376-056.262-051:159.9
dc.title Психологічні аспекти професійної підготовки тифлопедагога ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics