У статті висвітлено особливості підліткового віку в осіб, які страждають розладами аутичного спектру. Проаналізовано дослідження українських, польських, російських науковців у цій галузі. Аналіз досліджень виявив наступні відхилення: пубертатний період починається пізніше, ніж у здорових підлітків; відхилення гормонального розвитку, відставання у рості та вазі. Вище зазначені зміни можуть провокувати дефіцитарнсть нервової системи – епілептичні напади та ендокринні патологію. Оскільки ці питання для осіб такого віку були дослідженні недостатньо, то в роботі вперше порушено питання накласти результати досліджень розладів спектру аутизму дітей на фізіологічні та психологічні властивості при досягненні ними підліткового перехідного віку. Розглянуто особливості хворих, характерні для цього віку: страх, пов'язаний зі школою, досягненнями у навчанні, страх, пов'язаний із визначенням власного місця в групі ровесників, а також пов'язаний із сексуальними потребами; ускладнення, що пов’язані із харчуванням: анорексія, булімія; різноманітні залежності; деструктивна поведінка: злочинність та спроби самогубства, надмірна агресія; психічні відхилення – депресія. У роботі представлена вперше розроблена автором статті класифікація причин виникнення чинників, що зменшують прояви соціалізації підлітків зі спектрами розладу аутизму. Як наслідок можна виявити складові ускладнення соціалізації підлітків з особливими потребами: страх, ворожість, депресія, агресивна поведінка, аутоагресія, неадекватна самооцінка, пасивний стан, залежність від зовнішніх обставин. Як успішний приклад подолання таких ситуацій є перебування хворих підлітків «в центрах денного перебування для людей з особливими потребами». За отриманими статистичними даними більше одної четвертої частини підлітків із аутизмом мають шанси адаптуватись до більш складних соціальних умов дорослого життя.
В статье освещены особенности подросткового возраста у лиц, страдающих расстройствами аутистического спектра. Проанализированы исследования украинских, польских, российских ученых в этой области. Анализ исследований выявил следующие отклонения: пубертатный период начинается позже, чем у здоровых подростков; отклонения гормонального развития, отставание в росте и весе. Вышеуказанные изменения могут провоцировать дефицитарнсть нервной системы - эпилептические припадки и эндокринные патологии. Поскольку эти вопросы для лиц такого возраста были исследованы недостаточно, то в работе впервые поставлен вопрос наложить результаты исследований расстройств спектра аутизма детей на физиологические и психологические свойства при достижении ими подросткового переходного возраста. Рассмотрены особенности больных, характерные для этого возраста: страх, связанный со школой, достижениями в учебе, страх, связанный с определением собственного места в группе сверстников, а также связанный с сексуальными потребностями; осложнения, связанные с питанием: анорексия, булимия; разнообразные зависимости; деструктивное поведение: преступность и попытки самоубийства, чрезмерная агрессия; психические отклонения - депрессия. В работе представлена впервые разработанная автором статьи классификация причин возникновения факторов, уменьшающих проявления социализации подростков со спектрами расстройства аутизма. Как следствие можно выявить составляющие осложнения социализации подростков с особыми потребностями: страх, враждебность, депрессия, агрессивное поведение, автоагрессия, неадекватная самооценка, пассивное состояние, зависимость от внешних обстоятельств. Как успешный пример преодоления таких ситуаций является пребывание больных подростков «в центрах дневного пребывания для людей с особыми потребностями». По полученным статистическим данным более одной четвертой части подростков с аутизмом имеют шансы адаптироваться к более сложным социальным условиям взрослой жизни.
The paper highlights the features of adolescence in individuals suffering from autistic spectrum disorders. Analysis of studies Ukrainian, Polish, Russian scientists in this field. Analysis of research revealed the following variations: puberty begins later than in healthy adolescents; deviation hormonal development lag in growth and weight. The above changes may provoke defitsytarnst nervous system - seizures and endocrine pathology. As these issues for people of this age were insufficient research, the work was first raised questions apply research results autism spectrum disorders children on physiological and psychological characteristics when they reach adolescence adolescence. The features of the patients are characteristic of this age: the fear associated with the school, academic achievement, the fear associated with the definition of its own place in a group of peers, as well as associated with sexual needs; complications associated with eating: anorexia, bulimia; different dependence; destructive behavior, crime and suicide attempts, excessive aggression; mental disorders - depression. In this paper, represented by the article's author first developed a classification of causes of factors that reduce the signs of socialization of adolescents with autistic disorder spectra. As a result, you can identify the components of complications socialization adolescents with disabilities: fear, hostility, depression, aggressive behavior, avtoahresiya, inadequate self-esteem, passive, dependent on external circumstances. As a successful example of overcoming such situations is to stay sick teens "in a day care center for people with disabilities." According to the statistical data of more than one-quarter of the teenagers with autism have a chance to adapt to more complex social conditions of adulthood.