Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичні основи формування правої компетентності у майбутніх учителів як педагогічна проблема

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Галдецька, І. Г. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:13:35Z
dc.date.available 2015-07-03T12:13:35Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Галдецька І. Г. Теоретичні основи формування правої компетентності у майбутніх учителів як педагогічна проблема / І. Г. Галдецька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 265-269. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7657
dc.description.abstract На основі аналізу наукових праць з’ясовано, що правова компетентність є важливою складовою професійної компетентності майбутнього вчителя. З урахуванням вимог сучасних підходів виокремлено взаємозумовлені компоненти правової компетентності майбутніх учителів, а саме: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, комунікативний, діяльнісно-рефлексивний. У статті зазначено про вплив мотиваційно-ціннісного компонента на ефективність професійної діяльності вчителя з позиції правових знань, умінь та навичок, стимулювання до поширення правових знань серед учнів та колег. Підкреслюється вплив когнітивного компонента на формування в майбутнього вчителя певного обсягу знань. Виділяються два блоки у когнітивному компоненті правової компетентності: правові знання та професійно-правові вміння, навички. Описані такі компетенції як соціокультурна та комунікативна. Досліджується структура професійної компетентності та виділяються основні види педагогічної компетентності такі як спеціальна, методична, психолого-педагогічна, диференційно-педагогічна, ауто психологічна. Визначено особистісно-правові якості вчителя як суб’єкта освітніх правовідносин.
dc.description.abstract На основе анализа научных работ установлено, что правовая компетентность является важной составляющей профессиональной компетентности будущего учителя. С учетом требований современных подходов выделены взаимообусловленные компоненты правовой компетентности будущих учителей, а именно: мотивационно-ценностный, когнитивный, коммуникативный, деятельностно-рефлексивный. В статье указано о влиянии мотивационно-ценностного компонента на эффективность профессиональной деятельности учителя с позиции правовых знаний, умений и навыков, стимулирование к распространению правовых знаний среди учеников и коллег. Подчеркивается влияние когнитивного компонента на формирование у будущего учителя определенного объема знаний. Выделяются два блока в когнитивном компоненте правовой компетентности: правовые знания и профессионально-правовые умения, навыки. Описаны такие компетенции как социокультурная и коммуникативная. Исследуется структура профессиональной компетентности, и выделяются основные виды педагогической компетентности, такие как специальная, методическая, психолого-педагогическая, дифференциально-педагогическая, аутопсихологическая. Определены личностно-правовые качества учителя как субъекта образовательных правоотношений.
dc.description.abstract On the basis of the analysis of scientific papers it is found that legal competence is an important component of professional competence of the future teachers. Taking into account the requirements of modern approaches, the interdependent components of the legal competence of the future teachers are emphasized, namely, motivational-value, cognitive, communicative and activity-reflective. The article mentions the impact of motivational-value component on the effectiveness of teachers’ professional activity from the standpoint of legal knowledge and skills, encouraging the spread of legal knowledge among the students and colleagues. The impact of the cognitive component on the formation a certain amount of knowledge in the future teacher is emphasized. Two blocks in cognitive component of legal competence, such as legal knowledge and professional legal abilities, skills are underlined on. It is described such competences as socio-cultural and communicative. The structure of professional competence is examined and the major types of pedagogical competence such as special, methodological, psychological and pedagogical, differential and educational, auto psychological are highlighted. The personality and legal qualities of a teacher as a subject of legal education are defined.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject викладач
dc.subject правова компетентність
dc.subject вищий навчальний заклад
dc.subject преподаватель
dc.subject правовая компетентность
dc.subject высшее учебное заведение
dc.subject teacher
dc.subject legal competence
dc.subject higher educational institution
dc.subject.classification 378.011
dc.title Теоретичні основи формування правої компетентності у майбутніх учителів як педагогічна проблема ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу