Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психолінгвістичний підхід до вивчення механізму загального недорозвинення мовлення

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Бондаренко, Н. А. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:13:35Z
dc.date.available 2015-07-03T12:13:35Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Бондаренко Н. А. Психолінгвістичний підхід до вивчення механізму загального недорозвинення мовлення / Н. А. Бондаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 18-23. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7651
dc.description.abstract У статті, на базі аналізу наукових джерел, означені особливості механізму формування усного зв‘язного мовлення у дітей з ТПМ (тяжкі порушення мовлення) з психолінгвістичних позицій, за якими поняття «патологія мовлення» конкретизовано і позначено як порушення мовної здібності. Зазначено розуміння мовної здібності відповідно до психологічних та лінгвістичних поглядів; умови становлення мовної здібності (формування навичок оволодіння мовою в її комунікативній функції; розвиток пізнавальної активності дітей і формування системи орієнтовних предметних і мовних дій; формування різних структурних рівнів системи мови (фонетичного, лексичного, граматичного). З погляду розкриття психолінгвістичних аспектів загального недорозвинення мовлення, згідно досліджень Є. Вінарської, О. Грібової, Л.Єфіменкової, Н. Мікляєвої, Є. Соботович, Л. Соловйової, С. Шаховської, М. Шеремет та ін., визначені характерні прояви порушень мовної здібності у дітей із загальним недорозвиненням мовлення. Визначено поняття «чуття мови». За дослідженнями А.Маркової зазначено, що у дітей із тяжкими порушеннями мовлення «чуття мови» відсутнє, цей факт сприяє виникненню недоліків у засвоєнні мови.
dc.description.abstract В статье, на базе анализа научной литературы, определены аспекты формирования связной устной речи у детей с тяжелыми речевыми расстройствами согласно психолингвистических позиций. В психолингвистике понятие «патология речи» конкретизировано и определено как нарушение «мовної здібності». В статье раскрыто понятие «мовна здібність» с точки зрения психологов и лингвистов; условия ее формирования (а именно, формирование навыков овладения речью в ее коммуникативной функции; развитие познавательной активности детей и формирование системы ориентированных предметных и языковых действий; формирование различных структурных уровней речевой системы (фонетического, лексического, грамматического). С позиции психолингвистических аспектов общего недоразвития речи, согласно исследованиям Е.Винарской, О.Грибовой, Л.Ефименковой, Н.Микляевой, Е.Соботович, С.Шаховской, М.Шеремет и других, определены характерные проявления нарушений «мовної здібності» у детей данной категории. Раскрыто понятие «чуття мови». А.Маркова утверждает, что у детей с тяжелыми нарушениями речи данный феномен отсутствует, что способствует возникновению недостатков в процессе становления речи.
dc.description.abstract In the article according to the basic analysis of scientific resources are defined the peculiarities of mechanism of forming the verbal coherent speech of children with difficult violation of speech from psycholinguistic positions, regarded to definition ―pathology of speech‖ is concretized and denoted as violation of speech ability. Determined comprehension of speech ability according to psychological and linguistic opinions; the conditions of forming the language ability (forming of speech acquirement skills in their communicative function, developing of children‘s learning activity and the forming of subject and speech action system; formation of different structural levels of language system (phonetic, lexical, grammatical). Regarding to psycholinguistic aspects of general underdevelopment of speech, according to researches of Vinarska L., Gribova O., Efimenkova L., Sobotovich E., Shahovska S., Sheremet M. is determined the characteristic demonstration of violation in speech ability of older preschoolers with general underdevelopment of speech. In accordance with Marcova A. researches is determined that children with hard violation of speech have no listening speech abilities, and it has an influence on arising the disadvantages in speech acquirement.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject мовна здібність
dc.subject мовленнєве уміння
dc.subject чуття мови
dc.subject «мовна здібність»
dc.subject речевые умения
dc.subject «чуття мови»
dc.subject speech faculty
dc.subject speech ability
dc.subject sensitivity of language
dc.subject.classification 376.36
dc.title Психолінгвістичний підхід до вивчення механізму загального недорозвинення мовлення ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics