Як не однакові країни в історико-культурному, політичному, економічному, географічному і т.п. контекстах, так і не однаково сприйняття проблем аутизму та підходів до його осмислення. Мета даної роботи описати становище людей розладами аутистичного спектра в розрізі географічних і соціальних тенденцій. На прикладах зарубіжного досвіду, досліджена і описана інтеграційна середа, яка є найбільш сприятливою для корекційної допомоги та абилитации людей з аутизмом згідно комплексного (медико-психолого-педагогічного) підходу. Якщо ми говоримо про рівні можливості та умови, необхідно усвідомлювати, що дітям з особливими потребами, все ж потрібні особлива увага і допомога професіоналів; потрібна адаптована до потреб дитини розвиваюча середа; нарешті, суспільство однолітків, яке не відмовляється від «особливої» дитини (а саме в цьому найбільша складність організації навчально-виховного процесу). Якщо в дошкільному і молодшому шкільному віці діти толерантно ставляться до «особливих» однолітків, то в середній школі, ситуація кардинально змінюється і може загострюватися.
Как не одинаковы страны в историко-культурном, политическом, экономическом, географическом и т.п. контекстах, так и не одинаково восприятие проблем аутизма и подходов к его осмыслению. Цель данной работы описать положение людей расстройствами аутистического спектра в разрезе географических и социальных тенденций. На примерах зарубежного опыта, исследована и описана интеграционная среда, которая является наиболее благоприятной для коррекционной помощи и абилитации людей с аутизмом согласно комплексного (медико-психолого-педагогического) подхода.
Not the same as the country's historical, cultural, political, economic, geographical, etc. contexts, and not the same perception of the problems of autism and approaches to its understanding. The purpose of this paper to describe the situation of people ASD by geographic and social trends. The examples of foreign experience, investigated and described integration environment that is most conducive to the correctional care and habilitation of people with autism according to a comprehensive (medical, psychological and pedagogical) approach.