У статті охарактеризовано моделювання як основний метод наукового пізнання. Розкрита сутність поняття «модель». Встановлено, що метод моделювання найбільш повно відповідає цілям системного аналізу педагогічних процесів та систем. Запропоновано визначення моделі інтеграції медико-психологічної та педагогічної складових професійної підготовки логопедів. З'ясовано, що система інтеграції складових є множиною елементів, які знаходяться у відношеннях і зв'язках один з одним й утворюють певну цілісність, єдність. Узагальнюючи існуючи класифікації доведено, що система інтеграції медико-психологічної та педагогічної складових професійної підготовки логопедів у вищому педагогічному навчальному закладі має трирівневу ієрархію реалізації. Визначені та схарактеризовані мезоінтеграційний, макроінтеграційний, міжпредметний рівні інтеграції зазначених складових. Доведено, що концептуальне моделювання інтеграції складових професійної підготовки логопедів як поліфункціональний феномен, новітній у вітчизняній вищій педагогічній освіті, має бути представлений в теорії та практиці освіти майбутніх логопедів на різних рівнях: методологічно-теоретичному, концептуально-змістовому та організаційно-процесуальному. Подана детальна їх характеристика цих рівнів.
В статье охарактеризовано моделирование как основной метод научного познания. Раскрыта сущность понятия «модель». Установлено, что метод моделирования наиболее полно отвечает целям системного анализа педагогических процессов и систем. Предложено определение модели интеграции медико-психологической и педагогической составляющих профессиональной подготовки логопедов. Определено, что система интеграции составляющих состоит из множества элементов, которые находятся в отношениях и связях друг с другом, образующих определенную целостность, единство. Обобщая существующие классификации, доказано, что система интеграции медико-психологической и педагогической составляющих профессиональной подготовки логопедов в высшем педагогическом учебном заведении имеет трехуровневую иерархию реализации. Определены и охарактеризованы мезоинтеграционный, макроинтеграционный, межпредметный уровни интеграции указанных составляющих. Обосновано, что концептуальное моделирование интеграции составляющих профессиональной подготовки логопедов, как полифункциональный феномен, новейший в отечественном высшем педагогическом образовании, должен быть представлен в теории и практике образования будущих логопедов на разных уровнях: методологически-теоретическом, концептуально-содержательном и организационно-процессуальном. Представлена подробная характеристика этих уровней.
The article characterized simulation as the primary method of scientific knowledge. The essence of the concept of "model" is disclosed. It is established that the modeling method best meets the goals of the system analysis of pedagogical processes and systems. Definition of model integration of medical, psychological and pedagogical components of professional training of the speech therapists suggested. Determined that the system integration components consists of a plurality elements which are in a relationships and connections with each other, forming certain integrity, unity. Summarizing the existing classification, it is proved that the system of integration medical, psychological and pedagogical components of professional training speech therapists in the higher educational establishment has a three-level hierarchy of implementation. Defined and characterized the mezointegratsionny, makrointegratsionny, interdisciplinary integration levels indicated components. Substantiated that conceptual modeling of the integration components of professional training speech therapists, as a multifunctional phenomenon, the latest in domestic higher pedagogical education, should be presented in the theory and practice of education of future speech therapists at different levels: methodologic-theoretical, conceptual-substantive, organizational-procedural. Presented the detailed characteristics of these levels.