У статті обґрунтовується потреба в індивідуальному навчанні. Описуються психологічні особливості різних категорій дітей з порушеннями інтелекту, які підлягають індивідуальному навчанню. Окреслено індивідуальні проблеми розумово відсталих дітей з виразними і стійкими психопатоподібними розладами, лобним синдромом, надмірним порушенням динаміки нервових процесів, епілептичною деменцією, шизофренічною деменцією, які унеможливлюють навчання поряд з іншими учнями. З‘ясовано, що першочерговою проблемою дітей з психопатоподібним синдромом є схильність до афективних проявів поведінки. Показано, що лобний синдром у розумово відсталих дітей характеризується кардинальною зміною системи потреб та мотивів. Визначено, що порушення взаємодії між процесами збудження і гальмування в розумово відсталої дитини спричиняє відставання у розвитку психічних процесів, емоцій та особистості в цілому. Охарактеризовано особливості дітей з деменцією, які виникають внаслідок епілепсії та шизофренії. На основі аналізу психологічних особливостей досліджуваних категорій дітей доведено необхідність корекційного впливу на них в системі індивідуального навчання.
В статье обосновывается необходимость индивидуального обучения. Описываются психологические особенности разных категорий детей с нарушениями интеллекта, которые подлежат индивидуальному обучению. Изложены индивидуальные проблемы умственно отсталых детей с выразительными и стойкими психопатоподобными расстройствами, лобным синдромом, чрезмерным нарушением динамики нервных процессов, эпилептической деменцией, шизофренической деменцией, которые делают невозможной учебу рядом с другими учениками. Установлено, что первоочередной проблемой детей с психопатоподобным синдромом является склонность к аффективным проявлениям поведения. Показано, что лобный синдром в умственно отсталых детей характеризуется кардинальным изменением системы потребностей и мотивации. Определенно, что нарушение взаимодействия между процессами возбуждения и торможения в умственно отсталого ребенка вызывает отставание в развитии психических процессов, эмоций и личности в целом. Охарактеризованы особенности детей с деменцией, которые возникают в результате эпилепсии и шизофрении. На основании анализа психологических особенностей исследуемых категорий детей доказана необходимость коррекционного влияния на них в системе индивидуального обучения.
The article considers the necessity of individual training. It describes the psychological characteristics of different groups of children with mental retardation that undergo individual training. The author denotes individual problems of mentally retarded children with distinct and stable psychopathic disorders, frontal syndrome, excessive violation of the dynamics of neural processes, epileptic dementia, schizophrenic dementia that prevent them from learning along with other schoolchildren. It is found out, that the top-priority problem of children with a psychopathic syndrome is propensity to the highly emotional displays of behavior. The article shows that a frontal syndrome for retard children is characterized by the cardinal change of the system of necessities and reasons. The author detects that malfunction of co-operation between the processes of excitation and braking in mentally retarded child causes lag in development of psychical processes, emotions and personality on the whole. The features of children with a dementia, that arise as a result of epilepsy and schizophrenia, are described. Based on the analysis of the psychological characteristics the article explains the necessity of corrective influence on such categories of children in terms of individual learning.