У статті розглядається експериментальне дослідження, в якому визначено загальні та специфічні закономірності в розумінні і використанні просторових понять дітьми 6-7 років з ЗНМ і їх однолітків з нормальним розвитком мовлення. Також висвітлено результати анкетування вчителів-логопедів з виявлення їх ставлення до використання комп'ютерних технологій, і, зокрема, мультимедійної презентації для формування просторових понять у дітей з ЗНМ. Позначено психолого-педагогічні аспекти та принципи використання учителем-логопедом мультимедійної презентації в корекційно-педагогічній роботі. Визначено етапи й особливості корекційного заняття, що включає роботу з формування просторових понять у дітей з ЗНМ з використанням мультимедійної презентації. Також представлені приклади завдань по різним лексичним темам з формування просторових понять у дітей 6-7 років з ЗНМ.
В статье рассматривается экспериментальное исследование, в котором определены общие и специфические закономерности в понимании и использовании пространственных понятий детьми 6-7 лет с ОНР и их нормально говорящих сверстников. Также освещены результаты анкетирования учителей-логопедов по выявлению их отношения к использованию компьютерных технологий, и в частности мультимедийной презентации для формирования пространственных понятий у детей с ОНР. Обозначены психолого-педагогические аспекты и принципы использования учителем-логопедом мультимедийной презентации в коррекционно-педагогической работе. Определены этапы и особенности коррекционного занятия, включающего работу по формированию пространственных понятий у детей с ОНР с использованием мультимедийной презентации. Также представлены примеры заданий по различным лексическим темам по формированию пространственных понятий у детей 6-7 лет с ОНР.
The article deals with an experimental study, which identified general and specific laws to understand and use spatial concepts of children 6-7 years old with GUS and their normally speaking peers. Also highlighted the results of the survey speech therapists to identify their relationship to the use of computer technology, and in particular multimedia presentation for the formation of spatial concepts of children with GUS. Marked psychological and pedagogical aspects and principles of using speech therapists multimedia presentation in correctional and educational work. The stages and features of corrective exercises, involving work on the formation of spatial concepts of children with GUS using multimedia presentations. Also provides examples of tasks on various topics on the lexical form of spatial concepts of children of 6-7 years old with GUS.