В статті представлена розроблена на основі аналізу даних теоретичних досліджень та практичних матеріалів з лінгвістики, психолінгвістики, психології, сурдопедагогіки і сурдопсихології методика констатувального експерименту діагностики рівня становлення дактильного та міміко-жестового мовлення у студентів-сурдопедагогів. Показано, що дана методика констатувального експерименту складалась із чотирьох серій (позначених відповідно латинськими літерами А, В, С, D), по 20 типових завдань кожна. Наведено приклади деяких типових завдань методики констатувального експерименту, які були спрямовані на виявлення закономірностей становлення дактильного та міміко-жестового мовлення, орієнтування в їхніх структурних характеристиках та детермінацію специфіки дактильного та міміко-жестового мовлення, сурдоперекладу. Доведено, що апробація методики засвідчила її дієвість і тому може бути використана в подальшому в процесі навчання студентів-сурдопедагогів, у діагностиці динаміки опанування дактильним та міміко-жестовим мовленням майбутніми сурдопедагогами.
В статье представлена разработанная на основе анализа данных теоретических исследований и практических материалов по лингвистике, психолингвистике, психологии, сурдопедагогике и сурдопсихологии методика констатирующего эксперимента диагностики уровня становления дактильной и мимико-жестовой речи у студентов-сурдопедагогов. Показано, что данная методика констатирующего эксперимента состояла из четырѐх серий (обозначенных соответственно латинскими буквами А, В, С, D), по 20 типичных заданий каждая. Приведено примеры некоторых типичных заданий методики констатирующего эксперимента, которые были направлены на выявление закономерностей становления дактильной и мимико-жестовой речи, ориентирование в их структурных характеристиках и детерминацию специфики дактильной и мимико-жестовой речи, сурдоперевода.
The paper is developed based on data analysis of theoretical studies and practical materials on linguistics, psycholinguistics, psychology, pedagogy of deaf and hearing-inpaired teaching and psychology of deaf and hearing-inpaired teaching ascertaining experiment methodology for diagnosing the level of formation of finger-gesture and facial expressions in speech students deaf and hearing-inpaired teaching. It is shown that this technique ascertaining experiment consisted of four series (indicated with Latin letters A, B, C, D), 20 typical tasks each. Examples of some typical tasks techniques ascertaining experiment that focused on identifying patterns of formation of finger and facial expressions, sign language, orientation in their structural characteristics and the determination of the specificity of finger and facial expressions, sign language, sign language translation. It is proved that testing methodology showed its effectiveness and thus can be used in future in teaching students deaf and hearing-inpaired teaching in the diagnosis of mastering the dynamics of finger and facial expressions, a signed speech deaf and hearing-inpaired teaching future.