У статті розглядається проблема розвитку пізнавальної активності розумово відсталих учнів під час процесу навчання. Проблема розвитку пізнавальної активності розумово відсталих учнів є однією із провідних в теорії і практиці спеціальної педагогіки. Знаходження шляхів та засобів залучення розумово відсталих учнів до активної пізнавальної діяльності пов‘язано з соціальними процесами, що відбуваються в суспільстві, з розвитком науково-технічного прогресу, і в зв‘язку з цим із новим ставленням до пошуку інформації та здобування нових знань. Включення розумово відсталих дітей у процес навчання це, вперш за все, заслуга вчителів, саме від них залежить чи буде дитині подобатися навчання, під час якого вона не лише буде навчатися, одержуючи нові знання, а головним чином, як буде формуватися і розвиватися її пізнавальна активність, яка є запорукою навчання. Відомо, що, тільки створюючи інтерес до навчання можна змінити саме навчання з байдужого до цікавого. Вчителям допоміжних шкіл необхідно використовувати різноманітні методи та прийоми для вирішення цієї проблеми – розвитку інтересу до навчання. Формування інтересу до навчання фізики сприятиме розвитку пізнавальної активності на цих уроках, підвищенню якості знань, формуванню позитивних мотивів навчання, активної життєвої позиції.
В статье рассматривается проблема развития познавательной активности умственно отсталых учеников во время учебного процесса. Проблема развития познавательной активности умственно отсталых учащихся является одной из ведущих в теории и практики специальной педагогики. Определение путей и средств привлечения умственно отсталых учеников к активной познавательной деятельности зависит от социальных процессов, которые происходят в обществе, от развития научно-технического прогресса, и с нахождением новых путей поиска информации и добывания знаний. Включение умственно отсталых детей в процесс обучения - это в первую очередь заслуга учителей, именно от них зависит, будет ли ребенку нравиться учеба, во время которой он не только будет учиться, получать новые знания, а главным образом, как будет формироваться и развиваться его познавательная активность, которая является залогом учебы. Известно, что, только создавая интерес к учебе можно изменить саму учебу с безразличного до интересного. Учителям вспомогательных школ приходится использовать разнообразные методы и приемы для решения этой проблемы – развития интереса к учебе. Создание интереса к учебе физики будет содействовать развитию и росту познавательной активности на этих уроках, качеству знаний, формированию позитивных мотивов учебы, активной жизненной позиции, что в совокупности и вызывает повышение эффективности процесса учебы в целом.
The problem of development of informative activity of mentally retarded students in the learning process. The problem of development of cognitive activity of mentally retarded pupils is one of the leaders in the theory and practice of special education. Identify ways and means to attract the mentally retarded students in active cognitive activity depends on social processes that take place in society, the development of scientific and technological progress, and finding new ways to search for information and obtaining knowledge. The inclusion of mentally retarded children in the learning process - it is primarily the merit of teachers depends on them whether the child likes to study, during which he will not only learn, acquire new knowledge, but mainly how to shape and develop his cognitive activity, which is the key to learning. We know that only by creating interest in learning, you can change the very indifferent to the study with interest. Teachers auxiliary schools have to use a variety of methods and techniques to solve this problem - the development of interest in learning. Creating interest in the study of physics will contribute to the development and growth of cognitive activity in these lessons, the quality of knowledge, the formation of positive motivation training, active life position, all of which may lead to increased efficiency of the process of study as a whole.