Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Удосконалення навчальних планів, програм та підручників з гегорафії для допоміжних шкіл в Україні (1970-1990 рр.)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Головата, А. О. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:13:30Z
dc.date.available 2015-07-03T12:13:30Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Головата А. О. Удосконалення навчальних планів, програм та підручників з гегорафії для допоміжних шкіл в Україні (1970-1990 рр.) / А. О. Головата // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 49-55. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7609
dc.description.abstract У статті розкрито особливості розвитку теорії та практики географічної освіти розумово відсталих учнів у 70 – 80-ті роки ХХ століття. На основі конструктивно-критичного аналізу урядових постанов та наказів Ради Міністрів СРСР та Ради Міністрів УРСР, навчальних планів, програм та підручників з географії охарактеризовано структура і зміст шкільних географічних курсів у визначений період, висвітлено позитивні та негативні з сучасної точки зору чинники і тенденції складного процесу оновлення змісту навчання географії в допоміжній школі. Визначено вплив заполітизованості змісту освіти на розвиток географічної освіти розумово відсталих учнів в Україні. Зазначено недоліки національного виховання дітей із інтелектуальними вадами на уроках географії через спрямованість змісту навчання на виховання в школярів любові до Радянського Союзу як своєї Батьківщини. Розглянуто поліпшення матеріальної бази та обладнання навчального процесу допоміжних шкіл в Україні. Наголошено на різноманітності активних форм і методів викладання географічного матеріалу, вдосконаленні засобів унаочнення. Розкрито роль географії у розвʼязанні освітніх, корекційно-розвивальних та виховних завдань, що стояли перед допоміжною школою у зазначені роки.
dc.description.abstract В статье раскрыты особенности развития теории и практики географического образования умственно отсталых учащихся в 70 – 80-е годы ХХ века. На основе конструктивно-критического анализа правительственных постановлений и приказов Совета Министров СССР и Совета Министров УССР, учебных планов, программ и учебников по географии охарактеризованы структура и содержание школьных географических курсов в определенный период, освещены положительные и отрицательные с современной точки зрения факторы и тенденции сложного процесса обновления содержания обучения географии во вспомогательной школе. Определено влияние заполитизированности содержания образования на развитие географического образования умственно отсталых учащихся в Украине. Указаны недостатки национального воспитания детей с интеллектуальными недостатками на уроках географии из-за направленности содержания обучения на воспитание у школьников любви к Советскому Союзу как своей Родины. Рассмотрены улучшения материальной базы и оснащения учебного процесса вспомогательных школ в Украине. Отмечено разнообразие активных форм и методов преподавания географического материала, совершенствование средств наглядности. Раскрыта роль географии в решении образовательных, коррекционно-развивающих и воспитательных задач, стоявших перед вспомогательной школой в указанные годы.
dc.description.abstract The article is devoted to the development of theory and practice of geographical education of mentally retarded children in 70th – 80th of XXth century. Structure and subject-matter of school course of Geography is characterized on the bases of critical analysis of executive orders and decrees of USSR Cabinet Council and Ukrainian SSR Cabinet Council, curriculums, programs and textbooks in Geography. Positive and negative factors and tendencies of complex process of renewal of Geography teaching in schools for mentally retarded children are shown. Influence of political bias of education to the development of geographical studies of mentally retarded pupils in Ukraine is defined. Disadvantages of national education of mentally retarded children which are the result of education focus on upbringing love to USSR as Motherland are defined. Improvement of facilities and equipment for educational process in schools for mentally retarded children in Ukraine is shown. Verity of active forms and modes of instruction of Geography, improvement of supporting data is emphasized. Role of Geography in solution to educational, remedial and pedagogic tasks in schools for mentally retarded children is shown.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject шкільна географічна освіта
dc.subject навчальний план та програма
dc.subject географічний кабінет
dc.subject школьное географическое образование
dc.subject учебный план и программа
dc.subject географический кабинет
dc.subject school geographical education
dc.subject curriculum and program
dc.subject geographical playground
dc.subject.classification 376-056.36:91
dc.title Удосконалення навчальних планів, програм та підручників з гегорафії для допоміжних шкіл в Україні (1970-1990 рр.) ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу