В статті досліджені порівняльні можливості сенсорних систем сліпих учнів у швидкості сприймання певного об’єму інформації та виконанні рухових дій. Встановлено, що звуковий аналізатор дозволяє сліпим учням сприймати більш значний об’єм інформації за 1 хв., тоді як при виконані циклічних вправ навпаки - тактильні сигнали дозволяють руховому аналізатору більш чітко коригувати напрямок руху. Протиставляти або ігнорувати менш «ефективний» аналізатор ні в навчанні, ні у засвоєнні рухових дій недоцільно. В обох випадках менш «уживані» та «ефективні» сенсорні канали інформації можуть надати значну допомогу у вирішенні як освітянських, так і оздоровчо-спортивних завдань, що дозволяє рекомендувати, при можливості, їх комбіноване використання.
В статье исследованы сравнительные возможности сенсорных систем слепых учеников в скорости восприятия определенного объема информации и выполнении двигательных действий. Установлено, что звуковой анализатор позволяет слепым ученикам воспринимать более значительный объем информации за 1 минуту. Звуковые сигналы позволяют слепым более четко осуществлять коррекцию направления движения. Недооценивать или игнорировать возможности слухового и тактильного анализаторов нельзя. Оба анализаторы необходимо по возможности комплексно использовать для решения образовательных и оздоровительно-спортивных задач.
The article examines the comparative ability of sensor systems for blind pupils in a certain amount of information perception of speed and motor action. Found that the audio analyzer allows blind pupils perceive more information for 1 minute. Beep codes allow the blind to better carry out the correction of direction. Possible auditory or tactile analyzers to underestimate or to ignore are incorrectly. Both analyzers need to comprehensively to address the educational and recreational sports.