У статті зроблена спроба визначити структуру мовленнєвого дефекту у дітей з вадами інтелектуального розвитку (з помірним ступенем розумової відсталості). В результаті аналізу літературних джерел були визначені провідні теоретичні концепцій які, на думку автора, можна вважати базовими під час визначення специфіки структури мовленнєвого дефекту у визначеної нозології дітей. Цими базовими концепціями є: теорія про співвідношення мислення та мовлення, про первинні та вторинні порушення, про загальні та специфічні закономірності в психічному розвитку, про рівневі структурі мовленнєвого процесу.
В статье сделана попытка определить структуру речевого дефекта у детей с нарушением интеллектуального развития (умеренной степенью умственной отсталости). В результате анализа литературных источников были определены ведущие теоретические концепции которые, по мнению автора, можно считать ведущими во время определения специфики структуры речевого дефекта у умственно отсталых детей. Этими базовыми концепциями есть: теория про соотношение мышления и речи, о первичном дефекте и вторичных нарушениях, про общие и специфические закономерности в психическом развитии, про уровневые структуры речевого процесса.
The article attempts to determine the structure of the speech defects in children with infringement of intellectual development (moderate mental retardation). As a result of the analysis of literary sources were identified leading theoretical concepts which, in the author's opinion, can be considered to be leading in determining the nature of the structure of speech defects of mentally retarded children. These basic concepts are: theory about the correlation of thinking and speech, about the primary defect and secondary violations, about General and specific regularities in psychic development, Pro-tiered structure of the speech process.