У статті розглядається проблема інклюзивного навчання та виховання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх закладах. Здійснено аналіз професійної компетентності вчителів, які працюють з аутичними дітьми в умовах інклюзивного навчання. Представлені найважливіші організаційні вміння вчителя інклюзивного класу та модель професійної компетентності педагога, яка включає в себе: спеціальну компетентність, стратегічну компетентність, особистісну компетентність та мотиваційну компетентність. На основі факторного аналізу розроблена модель психограми корекційного педагога, який бере активну участь в процесі включення дітей із аутизмом до загальноосвітнього простору. Психограма складається із наступних компонентів: професійна компетентність (наявність у педагога вмінь та навичок, які стосуються методик роботи з дітьми зі спектром аутистичних порушень); особистісних властивостей; ціннісних орієнтацій; емоційних властивостей; мотиваційних особливостей. На основі результатів дослідження висвітлений психологічний портрет корекційного педагога, який працює з дітьми із аутизмом.
В статье рассматривается проблема інклюзивного учебы и воспитания детей с особенными потребностями в общеобразовательных заведениях. Осуществлен анализ профессиональной компетентности учителей, которые работают с аутическими детьми в условиях інклюзивного учебы. Представлены важнейшие организационные умения учителя інклюзивного класса и модель профессиональной компетентности педагога, которая включает у себя: специальную компетентность, стратегическую компетентность, личностную компетентность и мотивационную компетентность. На основе факторного анализа разработанная модель психограммы коррекционного педагога, который активно участвует в процессе включения детей с аутизмом к общеобразовательному пространству. Психограмма состоит из следующих компонентов: профессиональная компетентность(наличие у педагога умений и навыков, которые касаются методик работы с детьми со спектром аутистичних нарушений); личностных свойств; ценностных ориентаций; эмоциональных свойств; мотивационных особенностей. На основе результатов исследования освещен психологический портрет коррекционного педагога, который работает с детьми с аутизмом.
In the article the problem of studies and education of children is examined with the special requirements in general establishments. The analysis of professional competence of teachers that work with autism children in the conditions of інклюзивного studies is carried out. Major organizational abilities of teacher of інклюзивного class and model of professional competence of teacher, that includes for itself, are presented: the special competence, strategic competence, personality competence and motivational competence. On the basis of factor analysis the worked out model of психограми of correction teacher that participates actively in the process of including of children with autism to general space. Психограма consists of next components: professional competence(presence for the teacher of abilities and skills that touch methodologies of work with children with the spectrum of аутистичних violations); personality properties; valued orientations; emotional properties; motivational features. On the basis of results of research the psychological portrait of correction teacher, that works with children with autism, is lighted up.