Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості комунікативної адаптації у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Найдьонова, Г. О. uk_UA
dc.contributor.author Терьошина, І. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.available 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.issued 2013 uk_UA
dc.identifier.citation Найдьонова Г. О. Особливості комунікативної адаптації у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку / Г. О. Найдьонова, І. В. Терьошина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 329-333. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7595
dc.description.abstract У статті розглядаються особливості комунікативної адаптації та її корекції у дітей із ЗПР. На основі аналізу наукових джерел з проблеми дослідження уточнено зміст поняття «комунікативна адаптація». Проведено емпіричне дослідження особливостей комунікативної адаптації у дітей 3х-5ти років із ЗПР за допомогою методики психолого- педагогічного дослідження спілкування дошкільників (Є.О. Смирнова, А.Г. Рузська), методу спостереження, контент-аналізу. Встановлено особливості комунікативної адаптації дошкільників із ЗПР: нестійкість комунікативних навичок; відсутність відносно широких і глибоких інтересів до явищ навколишнього світу; одноманітність і бідність пізнавальних контактів з дорослим. Корекція виявлених особливостей повинна бути комплексною і спрямовуватись на розвиток особистісних властивостей дитини, значимих для комунікації, та розвиток відносин між дітьми у дитячому колективі.
dc.description.abstract У статті розглядаються особливості комунікативної адаптації та її корекції у дітей із ЗПР. На основі аналізу наукових джерел з проблеми дослідження уточнено зміст поняття «комунікативна адаптація». Проведено емпіричне дослідження особливостей комунікативної адаптації у дітей 3х-5ти років із ЗПР за допомогою методики психолого- педагогічного дослідження спілкування дошкільників (Є.О. Смирнова, А.Г. Рузська), методу спостереження, контент-аналізу. Встановлено особливості комунікативної адаптації дошкільників із ЗПР: нестійкість комунікативних навичок; відсутність відносно широких і глибоких інтересів до явищ навколишнього світу; одноманітність і бідність пізнавальних контактів з дорослим. Корекція виявлених особливостей повинна бути комплексною і спрямовуватись на розвиток особистісних властивостей дитини, значимих для комунікації, та розвиток відносин між дітьми у дитячому колективі.
dc.description.abstract The article examines the сommunicative adaptation pecularitues of preschool children with mental development delay. It presents the theoretical analysis of the problem which permitted to define more exactly the notion of communicative adaptation. The peculiarities of communicative adaptation in preschool age has been researched in two groups: children with mental development delay and with normative development. It was detected that preschool children with mental development delay had instable communicative skills, lack of wide and deep interests toward surrounding and people around, monotonous and poor cognitive contacts with adults.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject затримка психічного розвитку
dc.subject комунікативна адаптація
dc.subject спілкування
dc.subject дошкільний вік
dc.subject mental development delay
dc.subject communicative adaptation
dc.subject communication
dc.subject preschool childhood
dc.subject.classification 159.973: 316.614
dc.title Особливості комунікативної адаптації у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу