Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шляхи формування зв'язного монологічного мовлення у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бондаренко, Н. А. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.available 2015-07-03T11:57:29Z
dc.date.issued 2013 uk_UA
dc.identifier.citation Бондаренко, Н. А. Шляхи формування зв'язного монологічного мовлення у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення / Н. А. Бондаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 30-34. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7594
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування елементарних міркувань, як різновиду зв’язного монологічного мовлення. Здійснено теоретичний аналіз досліджень з розвитку усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку. Визначено, що оволодіння зв'язним мовленням можливо тільки при наявності певного рівня сформованості словникового запасу та граматичної структури мовлення. За дослідженнями В. Тищенко, І. Марченко, М. Шеремет визначені труднощі програмування змісту розгорнутих висловлювань та їх мовного оформлення у дітей з загальним недорозвиненням мовлення. За дослідженнями зарубіжних та вітчизняних науковців міркування охарактеризовані як специфічний тип висловлювання, що складається з суджень логічно взаємопов’язаних між собою. Означені шляхи розвитку зв’язного монологічного мовлення через формування оцінно-етичних суджень у старших дошкільників із ЗНМ засобами художньо-мовленнєвої діяльності.
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования элементарных рассуждений, как разновидности связной монологической речи. Осуществлен теоретический анализ исследований по развитию устной речи у детей старшего дошкольного возраста. Определено, что овладение связной речью возможно только при достаточном уровне сформированности лексико-граматической структуры речи. В работах В. Тищенко, И. Марченко, М. Шеремет обозначены трудности программирования содержания развернутых высказываний и их языкового оформления у детей с общим недоразвитием речи. В иследованиях зарубежных и отечественных научных деятелей рассуждения охарактеризованы как специфический тип висказывания, в структуру которого входять логически взаимосвязанные между собой суждения. Определены пути развития связной монологической речи через формирование оценочно-этических суждений у старших дошкольников с ОНР средствами художественно-речевой деятельности.
dc.description.abstract The main theme of the article is the problem of formation of elementary considerations, as a kind of halting monologue speech. It was accomplished the theoretical analysis of researches on the development of speech of preschool age children. During the research was determined that to master the halting monologue speech is possible, only if the appropriate level of forming the vocabulary and grammar structure of speech is available. According to researches of V. Tishchenko, I. Marchenko, M. Sheremet were determined the difficulties of programming the detailed content of speech and language processing by children with general speech underdevelopment. According to researches of foreign and Ukrainian scientists the discourse that was characterized as specific type of applying the considerations, that should contain the judments lodicaly interconnected. Were definited the ways for the development of halting monologue speech through the formation of appreciable and ethical judgments of older preschoolers with general speech underdevelopment by means of artistic speech activity.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject монологічне мовлення
dc.subject елементарні міркування
dc.subject загальне недорозвинення мовлення
dc.subject оцінно-етичні судження
dc.subject монологическая речь
dc.subject элементарные рассуждения
dc.subject общее недоразвитие речи
dc.subject оценно-этические суждения
dc.subject monologue speech
dc.subject elementary reasoning
dc.subject general underdevelopment of speech
dc.subject to evaluate ethical judgments
dc.subject.classification 372.461:376.36 -056.264
dc.title Шляхи формування зв'язного монологічного мовлення у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу