Дана стаття присвячена вивченню копінг-стратегій і механізмів психологічного захисту у розумово відсталих підлітків. Вона містить короткий літературний огляд з даної проблеми. У статті відображено поняття механізмів психологічного захисту: їх розвиток, особливості та прояви, функціональне призначення. Даному питанню необхідно було приділити увагу, так як психологічний захист тісно пов'язан з копінг-поведінкою підлітків. У статті наводиться аналіз сучасних поглядів на організацію психологічного захисту і опануванням підлітка своєї поведінки. Передбачається, що психологічний захист є базою для формування співволодіючої поведінки, а, отже, він має деяку ступінь регуляції, усвідомленості, з позиції здійснення адаптації суб'єкта до важкої ситуації. Також у статті визначено особливості та специфіка механізмів психологічного захисту розумово відсталих підлітків. Було з'ясовано, що дана проблема мало вивчена і потребує подальших досліджень. Психологічний захист є одним з найбільш суперечливих властивостей у структурі особистості, оскільки одночасно сприяє як стабілізації особистості, так і її дезорганізації. Вивчення особливостей механізмів психологічного захисту та допінг-стратегій у розумово відсталих підлітків дає можливість, не тільки визначити їх особистісні особливості, а й виявити основні аспекти, що впливають на їх поведінку і соціалізацію.
Данная статья посвящена изучению копинг-стратегий и механизмов психологической защиты у умственно отсталых подростков. Она содержит краткий литературный обзор по данной проблеме. В статье отражено понятие механизмов психологической защиты: их развитие, особенности и проявление, функциональное назначение. Данному вопросу необходимо было уделить внимание, так как психологическая защита тесно связана с копинг-поведением у подростков. В статье приводится анализ современных взглядов на организацию психологической защиты и совладание личности. Предполагается, что психологическая защита является базой для формирования совладающего поведения, а, следовательно, она имеет некоторую степень регуляции, осознанности, с позиции осуществления адаптации субъекта к трудной ситуации. Также в статье определены особенности и специфика механизмов психологической защиты у умственно отсталых подростков. Было выяснено, что данная проблема мало изучена и требует дальнейших исследований. Психологическая защита является одним из самых противоречивых свойств в структуре личности, поскольку одновременно способствует как стабилизации личности, так и ее дезорганизации. Изучение особенностей механизмов психологической защиты у умственно отсталых подростков дает возможность, не только определить их личностные особенности, но и выявить основные аспекты, влияющие на их поведение и социализацию.
In this article the features and specific of the defense mechanisms of mentally retarded adolescents are specified. It was found out that the problem is poorly explored and requires further research. Psychological defense is one of the most controversial features of the structure of personality, because at the same time contributes to the stabilization of the individual as well as its disruption. Study of psychological defense mechanisms in mentally retarded adolescents makes it possible not only to determine their personality traits, but also to identify the main aspects that affect their behavior and socialization Thus the article was to identify characteristics of psychological defense in mentally retarded adolescents.