У статті розглядаються проблеми сімей, які виховують дитину з психофізичними вадами проводиться теоретичний аналіз літератури з даної теми, розглядаються рівні і фази якісних трансформаційних змін в таких сім'ях, даються рекомендації з формування адекватних батьківських установок на захворювання та соціально-психологічну проблему дитини шляхом активного залучення батьків до психокорекційного процесу У статті підкреслюється, що надання психологічної допомоги сім'ям дозволяє оптимізувати проблеми особистісного і міжособистісного характеру, що виникають внаслідок народження в сім'ї дитини з псіхофізичними відхиленнями в розвитку. Адекватність позиції дозволить батькам придбати новий життєвий сенс, гармонізувати взаємини з дитиною, підвищити власну самооцінку, оптимізувати самосвідомість. Це, у свою чергу, зумовить використання батьками гармонійних моделей виховання, а в перспективі забезпечить ефективний оптимальний варіант соціальної адаптації дитини.
В статье рассматриваются проблемы семей, воспитывающих ребенка с психофизическими недостатками, проводится теоретический анализ литературы по данной теме, рассматриваются уровни и фазы качественных изменений в таких семьях, даются рекомендации по формированию адекватных родительских установок на заболевание и социально-психологической проблемы ребенка путем активного привлечения родителей к психокоррекционному процессу. В статье подчеркивается, что оказание психологической помощи семьям позволяет оптимизировать проблемы личностного и межличностного характера, возникающие вследствие рождения в семье ребенка с психофизическими отклонениями в развитии. Адекватность позиции позволит родителям обрести новый жизненный смысл, гармонизировать взаимоотношения с ребенком, повысить собственную самооценку, оптимизировать самосознание. Это, в свою очередь, обусловит использование родителями гармоничных моделей воспитания, а в перспективе обеспечит эффективный оптимальный вариант социальной адаптации ребенка.
The article describes problems of families who bring up a child with mental and physical developmental disabilities.Theoretical analysis of literature on the topic has also been carried out, levels and phases of qualitative changes in these families has been considered. As a result, the formation of adequate parental settings on the disease and the social and psychological problems of a child is recommended by active involvement of the parents into the process of psycho-correctional process. The article emphasizes that the provision of psychological support to famlies allows optimizing the problems of personal and interpersonal character at arising a child with mental and physical developmental disabilities. The adequacy of the position will allow parents to find a new sense of life, harmonize the relationship with a child, improve own self-esteem and self-optimizing. This, in turn, will determine the use of harmonious patterns of upbringing a child and in the future will provide the best option of effective social adaptation of a child.