У статті розглядається проблема оцінки сформованості вмінь учнів початкових класів з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ) ділити слова на склади і об'єднувати склади в речення. Ця проблема описується у зв'язку з вивченням мовленнєвого аналізу і синтезу зазначеною категорією дітей. Автором представлені результати констатуючого дослідження з вивчення складового аналізу і синтезу у молодших школярів з ТПМ. Розкриваються особливості сформованості вмінь учнів з ТПМ ділити слова на склади у порівнянні з учнями другого класу з нормальним мовленням (НМ). Представлена діагностична методика, орієнтована на різнорівневе надання допомоги у разі труднощів, які виникають у випробуваних при виконанні завдань. Її використання спрямоване на визначення «зони найближчого розвитку» дитини, який здійснює уявне розкладання складного мовного цілого на складові його елементи (фонема, склад, слово, речення) та об'єднання їх у єдине мовне ціле. Визначається значення використання наочності різного ступеня матеріалізації для збільшення успішності виконання завдання.
В статье рассматривается проблема оценки сформированности умений учащихся начальных классов с тяжелыми нарушениями речи (ТНР) раскладывать слова на слоги и объединять слоги в предложения. Данная проблема описывается в связи с изучением языкового анализа и синтеза указанной категории детей. Автором представлены результаты констатирующего исследования по изучению слогового анализа и синтеза у младших школьников с ТНР. Раскрываются особенности сформированности умения учащихся с ТНР раскладывать слова на слоги в сравнении с учащимися второго класса с нормой речи (НР). Представлена диагностическая методика, ориентированная на разноуровневое оказание помощи в случае затруднений испытуемых при выполнении предъявляемых заданий. Еѐ использование ориентировано на определение «зоны ближайшего развития» ребенка, который осуществляет мысленное разложение сложного языкового целого на составляющие его элементы (фонема, слог, слово, предложение) и объединение их в единое языковое целое. Определяется значение использования наглядности различной степени материализации для увеличения успешности выполнения задания.
The paper addresses the problem of formation evaluation skills of primary school pupils with severe speech disorders (SSD) to lay out the word into syllables and syllables combine to offer. This problem is described in connection with the study of language analysis and synthesis of such children. The author presents the results of a study on ascertaining the syllabic analysis and synthesis in primary school children with SSD. The peculiarities of formation of student's ability to lay out the SSD word into syllables compared to the second class of students with normal speech (NS). Diagnostic technique is presented, focused on various levels to assist in the event of difficulties in carrying out the test requirements of tasks. Its use is oriented towards the definition of a "zone of proximal development" of the child, which carries a mental decomposition of complex language of the whole into its constituent elements (phoneme, syllable, word, sentence) and combining them into a single linguistic unit. Visibility is determined by the value of using different degrees of materialization to increase the success of the job.