Розкривається актуальність проблеми використання комп'ютерних засобів у спеціальному дошкільному вихованні та освіті, зокрема, при роботі з дошкільниками, які страждають загальним недорозвитком мовлення. Викладено комп'ютерні дидактичні технології, спрямовані на корекцію мовних порушень та розвиток пізнавальної сфери у дошкільнят. Надано методичні рекомендації щодо використання комп'ютерних дидактичних технологій у процесі логопедичної роботи. Показана доцільність використання комп'ютерних презентацій у процесі вирішення тих чи інших корекційних завдань, місце комп'ютерних презентацій в системі корекційно-розвивальних технологій, що використовуються в логопедичній роботі з дошкільниками. Розкриваються основні принципи, що реалізуються при використанні авторських презентацій та фактори, що обумовлюють ефективність комп'ютерних технологій в корекційно-освітньому процесі. Обґрунтовується доцільність використання комп'ютерних ігор у процесі корекційно-розвиваючої роботи з дітьми дошкільного віку, що мають відхилення у мовленнєвому розвитку. В порівняльному плані аналізуються специфічні особливості застосування комп'ютерних презентацій та комп'ютерних ігор в процесі корекції порушень різних сторін мовлення у дітей із загальним недорозвиненням мовлення на фронтальних та індивідуальних логопедичних заняттях.
Раскрывается актуальность проблемы использования компьютерных средств в специальном дошкольном воспитании и образовании, в частности, при работе с дошкольниками, страдающими общим недоразвитием речи. Изложены компьютерные дидактические технологии, направленные на коррекцию речевых нарушений и развитие познавательной сферы у дошкольников. Даны также методические рекомендации по использованию компьютерных дидактических технологий в процессе логопедической работы. Показана целесообразность использования компьютерных презентаций в процессе решения тех или иных коррекционных задач, место компьютерных презентаций в системе корекционно-развивающих технологий, используемых в логопедической работе с дошкольниками. Раскрываются основные принципы, реализуемые при использовании авторских презентаций и факторы, обуславливающие эффективность компьютерных технологий в коррекционно-образовательном процессе. Обосновывается целесообразность использования компьютерных игр в процессе коррекционно-развивающей работы с детьми дошкольного возраста, имеющими отклонения в речевом развитии. В сравнительном плане анализируются специфические особенности применения компьютерных презентаций и компьютерных игр в процессе коррекции нарушений различных сторон речи у детей с общим недоразвитием речи на фронтальных и индивидуальных логопедических занятиях.
Тhe actuality of the problems of use of computer facilities in the special pre-school upbringing and education, in particular, when working with preschool children with General speech underdevelopment. Outlines the computer didactic technologies aimed at the correction of speech defects and the development of cognitive sphere in preschool children. There are also guidelines on the use of computer educational technologies in the process of speech therapy. The expediency of using computer presentations in the process of solution of those or other correctional tasks, place of computer presentations in the system корекционно-developing technologies used in speech therapy work with preschool children. Reveals the basic principles to be implemented with the use of copyright presentations and determinants of efficiency of computer technologies in correctional-educational process. The reasonability of using computer games in the process of correctional-developing work with preschool children with deviations in speech development. In comparison analyses the specific features of application of computer presentations and computer games in the process of correction of violations of the different parties of speech in children with General speech underdevelopment on the front and individual speech therapy classes.