У статті розглядається проблема використання системи «Блісс» у роботі з не мовленнєвими дітьми. Представлений аналіз існуючої практики застосування засобів альтернативної і допоміжної комунікації. Характеризується система «Блісс» і потреби її використуванняя. Виділені і обґрунтовані педагогічні умови застосування бліссимволів у роботі з не мовленнєвими дітьми: проведення діагностичної роботи, як основи навчання комунікації; відбір бліссимоволів з урахуванням комунікативних потреб дитини; здійснення тісної взаємодії з батьками у тріаді «педагог-дитина-батьки»; структурування бліссивмолів і тісна систематизація стимульного матеріалу; конструювання змісту навчання «Блісс» на основі реалізації принципів послідовності, свідомості, науковості, надмірності, врахування складності символу, багаторазового повторення, опори на ситуації повсякденного спілкування і на ігрові прийоми у навчанні.
В статье рассматривается проблема использования системы «Блисс» в работе с неговорящими детьми. Представлен анализ существующей практики применения средств альтернативной и дополнительной коммуникации. Дана характеристика системы «Блисс» и требования по ее использованию. Выделены и обоснованы педагогические условия применения блисссимволов в работе с неговорящими детьми: проведение диагностической работы как основы обучения коммуникации; отбор блиссимволов с учѐтом коммуникативных потребностей ребѐнка; осуществление тесного взаимодействия с родителями в триаде «педагог – ребѐнок – родитель»; структурирование блиссимволов и тщательная систематизация стимульного материала; конструирование содержания обучения «Блисс» на основе реализации принципов последовательности, осознанности, научности, избыточности, учѐта сложности символа, многократности повторения, опоры на ситуации повседневного общения и на игровые приѐмы в обучении.
The article considers the problem of «Bliss» in the work with non-verbal children. Provides the analysis of the existing practice of application of means of augmentative and alternative communication. The characteristic system of «Bliss» and the requirement of its use. Identified and justified pedagogical conditions of use blisssimvolov in working with non-verbal children: conducting diagnostic work as a basis for teaching communication; selection blissimvolov with the communication needs of the child; maintain close interaction with parents in the triad "teacher – child – parent" structuring blissimvolov and careful ordering of the stimulus material, designing the training content " Bliss " on the basis of the principles of consistency, awareness, science, redundancy, given the complexity of the character repeated many times by the support of everyday situations and game techniques in training.