У статті розглядається проблема стану сформованості лексико-семантичної сторони мовлення дітей старшого дошкільного віку з вадами зору. Здійснено аналіз мовлення слабозорих дітей та зазначено, що мовленнєві порушення даної категорії дітей є складним дефектом, у якому простежується взаємозалежність мовленнєвої та зорової патології. Вказано, що відчувається вакуум у дослідженнях лексико-семантичної сторони мовлення слабозорих дошкільників. У статті представлена методика обстеження лексико-семантичної сторони мовлення дітей старшого дошкільного віку з вадами зору, обґрунтовано зміст методики та чинники, які його визначають. Вказані завдання, які спрямовані на дослідження стану сформованості лексико-семантичної сторони мовлення. Визначені основні завдання дослідження. У статті висвітлені узагальнені результати апробації методики обстеження лексико-семантичної сторони мовлення дітей старшого дошкільного віку з вадами зору. Охарактеризована специфіка роботи, а також визначені особливості лексико-семантичної сторони мовлення у дітей з вадами зору. Обгрутована необхідність розробки нової корекційно-розвивальної програми формування лексико-семантичної сторони мовлення у слабозорих дошкільників.
В статье рассматривается проблема состояния сформированности лексико-семантической стороны речи детей старшего дошкольного возраста с нарушениями зрения. Осуществлен анализ речи слабовидящих детей и отмечено, что речевые нарушения данной категории детей является сложным дефектом, в котором прослеживается взаимозависимость речевой и зрительной патологии. Указано, что ощущается вакуум в исследованиях лексико-семантической стороны речи слабовидящих дошкольников. В статье представлена методика обследования лексико-семантической стороны речи детей старшего дошкольного возраста с нарушениями зрения. Обосновано содержание методики и факторы, которые его определяют. Указано задачи, которые направлены на исследование состояния сформированности лексико-семантической стороны речи. Определены основные задачи исследования. В статье освещены обобщенные результаты апробации методики обследования лексико-семантической стороны речи детей старшего дошкольного возраста с нарушениями зрения. Охарактеризована специфика работы, а также определены особенности лексико-семантической стороны речи у детей с нарушениями зрения. Обоснована необходимость разработки новой коррекционно-развивающей программы формирования лексико-семантической стороны речи у слабовидящих дошкольников.
The article examines the problem of formation of the state of the lexical-semantic aspects of speech preschool children with visual impairments. The analysis of the speech impaired children and noted that the speech disorder such children is a complex defect, which traces the relationship of speech and visual pathology. It is indicated that there is a vacuum in the studies of lexical-semantic aspects of speech impaired preschoolers. The paper presents a methodology for the survey lexical and semantic aspects of speech preschool children with visual impairments. Reasonably content of the methodology and the factors that define it. These objectives, which aim to study the state of formation of lexical and semantic aspects of speech. The main objectives of the study. This article presents a summary of the survey methodology of testing the lexical-semantic aspects of speech preschool children with visual impairments. Characterized specifics of the work, and identified features of lexical and semantic aspects of speech in children with visual impairments. The necessity of a new correctional and development programs to build lexical and semantic aspects of speech among the visually impaired preschool children.