У статті розглядається проблема мовленнєвого розвитку дітей з аутистичними порушеннями та значення врахування особливостей прояву аутизму з метою покращення ефективності корекційної роботи. Автором наводяться різні погляди на проблему аутизму та аутистичних порушень, проаналізовано дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених щодо психічного і мовленнєвого розвитку дітей даної нозології. Основна увага приділяється визначенню напрямів адекватної і ефективної корекційно-логопедичної допомоги, де надзвичайно важливе значення матимуть дані, отримані при обстеженні у дитини з аутистичними порушеннями та при спостереженні за її самостійною діяльністю. Зазначені деякі особливості комунікативної діяльності та широкий спектр мовленнєвих порушень у дітей з аутизмом, що значно варіюють за ступенем тяжкості і за своїми проявам.
В статье рассматривается проблема речевого развития детей с аутистическими нарушениями и значение учета особенностей проявления аутизма с целью улучшения эффективности коррекционной работы. Автором приводятся различные взгляды на проблему аутизма и аутистических нарушений, проанализированы исследования отечественных и зарубежных ученых относительно психического и речевого развития детей данной нозологии. Основное внимание уделяется определению направлений адекватной и эффективной коррекционно-логопедической помощи, где чрезвычайно важное значение будут иметь данные, полученные при обследовании ребенка аутистическими нарушениями и при наблюдении за ее самостоятельной деятельностью. Указаны некоторые особенности коммуникативной деятельности и широкий спектр речевых нарушений у детей с аутизмом, которые значительно варьируют по степени тяжести и по своим проявлениям.
The article covers the issue of speech development of children with autistic disorders and importance of taking into consideration autistic patterns in order to improve correctional educational work. The author presents different views at the problem of autism and autistic disorders, analyses researches of national and foreign scientists concerning mental and speech development of autistic children. The main purpose of the article is to determine directions for adequate and effective educational and logopaedic support, for which of particular importance are results of psychological and pedagogical assessment of a child with autism, observation of his or her independent activity. The article also lists specific features of communication activity and a wide range of communication disorders in children with autism, varying greatly in degree of complexity and onset.