У статті розглядається проблема психолого-педагогічних умов використання інформаційно-комунікаційних технологій у галузі корекційної педагогіки та спеціальної психології. Здійснено аналіз педагогічного програмного забезпечення з точки зору психолого-педагогічних особливостей його використання. Проаналізовано позитивні та негативні особливості у змісті педагогічного програмного забезпечення. Зазначено, що корекційно-виховна робота з дітьми з особливими освітніми потребами, передбачає використання спеціалізованих або адаптованих комп'ютерних програм (головним чином, навчальних, діагностичних і розвиваючих), а ефективність їх використання залежить від професійної компетенції педагога, уміння впроваджувати новітні технології в систему навчання кожної дитини створюючи мотивацію, а також надаючи свободу вибору форм і засобів діяльності. Педагогічне програмне забезпечення, зокрема, комп’ютерна гра, розглядається у статті, як окрема форма діяльності, що має власну специфіку, порівняно з традиційними формами гри. Визначені основні приорітетні напрямки використання інформаційно-комунікаційних технологій для корекції порушень розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Зазначено, що сучасні підходи в реалізації інформаційно-комунікаційних технологій передбачають розробку і використання технологій віртуального простору, що базуються на глибокому зануренні людини в певне середовище для взаємодії з об'єктами і персонажами цього середовища з урахуванням його різних характеристик - фізичних, психофізіологічних, особистісних та ін.
В статье рассматривается проблема психолого - педагогических условий использования информационно - коммуникационных технологий в области коррекционной педагогики и специальной психологии. Осуществлен анализ педагогического программного обеспечения с точки зрения психолого - педагогических особенностей его использования. Проанализированы положительные и отрицательные особенности в содержании педагогического программного обеспечения. Отмечено, что коррекционно - воспитательная работа с детьми с особыми образовательными потребностями, предполагает использование специализированных или адаптированных компьютерных программ (главным образом, учебных, диагностических и развивающих ), а эффективность их использования зависит от профессиональной компетенции педагога, умение внедрять новейшие технологии в систему обучения каждого ребенка создавая мотивацию, а также предоставляя свободу выбора форм и средств деятельности. Педагогическое программное обеспечение, в частности, компьютерная игра, рассматривается в статье, как особая форма деятельности, которая имеет свою специфику по сравнению с традиционными формами игры. Определены основные приоритетные направления использования информационно - коммуникационных технологий для коррекции нарушений развития детей с особыми образовательными потребностями. Отмечено, что современные подходы в реализации информационно-коммуникационных технологий предусматривают разработку и использование технологий виртуального пространства, основанные на глубоком погружении человека в определенную среду для взаимодействия с объектами и персонажами этой среды с учетом его различных характеристик - физических, психофизиологических, личностных и др.
The paper addresses the problem of psycho-pedagogical conditions of use of information and communication technologies in the field of Special Education and Special Psychology. The analysis of educational software in terms of psycho -pedagogical features its use. Analysis of the positive and negative features in the content of educational software. Indicated that correctional and educational work with children with special educational needs, is to use specialized or adapted computer programs (mainly educational, diagnostic and developmental) and their effective use depends on the professional competence of the teacher , the ability to introduce new technologies into the system learning of each child by creating incentives and providing freedom of choice of forms and activities. Educational software , including computer game, is discussed in the article as a separate form of activity that has its own specificity, compared with traditional forms of the game. The basic priority areas of information and communication technologies for the correction of violations of children with special educational needs. Indicated that current approaches in the implementation of information and communication technologies include the development and use of technology virtual space , based on a deep dive person in a certain environment to interact with objects and characters that environment , taking into account its various characteristics - physical, physiological , personal and others.