У статті показано корекційне значення музичного мистецтва для розвитку творчої особистості дитини з глибокими порушеннями зору. Визначено, що ―пластичне інтонування‖ посідає особливе місце в системі музичного виховання дошкільників даної категорії. Подано види пластичного інтонування, що сприяють розвитку творчих здібностей та прояву особистісної творчості дітей з глибокими порушеннями зору, а саме: музично-ритмічні рухи імітаційного характеру, інсценізація дитячих пісень і казок, музично-рухливі ігри, особистісна імпровізація, пластичні етюди з уявними предметами, музично-сценічні етюди, ритмопластичні вистави. Підібраний музичний матеріал складається з народних і дитячих пісень, класичних творів українських і зарубіжних композиторів, музики з мультфільмів, дитячих фільмів, музичних казок тощо. Окреслено напрями гуманного підходу до особистості дитини з порушеннями зору, що ґрунтується на повазі до запитів і інтересів дитини, створенні максимальних умови для розвитку її творчих здібностей і творчого самовираження.
В статье показано коррекционное значение музыкального искусства для развития личности ребенка с глубокими нарушениями зрения. Определено, что "пластическое интонирование" занимает особое место в системе музыкального воспитания дошкольников данной категории. Подано виды пластического интонирования, которые способствуют развитию творческих способностей и проявлению личностного творчества детей с глубокими нарушениями зрения, а именно: музыкально-ритмические движения имитационного характера, инсценирование детских песен и сказок, музыкально-подвижные игры, личностная импровизация, пластические этюды с воображаемыми предметами, музыкально- сценические этюды, ритмопластические представления. Представленный музыкальный материал состоит из народных и детских песен, классических произведений украинских и зарубежных композиторов, музыки из мультфильмов, детских фильмов, музыкальных сказок. Определены направления гуманного подхода к личности ребенка с нарушениями зрения, которые основанны на уважении к запросам и интересам ребенка, создании максимальных условий для развития его творческих способностей и творческого самовыражения.
The article features the correction importance of music art for the development of creative personality of a child under school age suffering from severe vision disorder. Plastic intoning is defined to possess a specific place in the system of upbringing pre-school children of a given category. Types of plastic intoning that stimulate and contribute to the development of creative abilities and reveal personality creativity of children with severe vision disorder are presented, namely, musical and rhythmic movements imitating nature instsenirovanie children's songs and stories, music and movement games, personal improvisation, sketches plastic with imaginary objects, musical stage sketches, ritmoplasticheskie view. Presented musical material consists of folk and children's songs, classical works of ukrainian and foreign composers, music, cartoons, children's films, musical tales. The directions for a humane approach to the personality of the child with a visual impairment that are based on respect for the needs and interests of the child, creating maximum conditions for the development of his creative abilities and creative expression.