У статті висвітлюється необхідність використання музично-дидактичних ігор не тільки як засобу розвитку музично-сенсорних здібностей дітей, але й як емоційний потенціал дитячої психіки в процесі формування мовленнєвих умінь і навичок. Аналіз одержаних результатів дослідження визначив потенційні можливості синестезії в роботі мовнорухового, слухового, зорового і кінестетичного аналізаторів. У результаті цього була розроблена спеціальна методика корекційно-розвивальної роботи на полісенсорному підґрунті. Автор підкреслює, що розвиток мовлення в старших дошкільників із заїканням ефективно здійснюється з урахуванням навчально-ігрового й емоційно-чуттєвого аспектів, які збільшують мотивацію дітей із заїканням за контролем мовленнєвих висловлювань, створюють сприятливі умови для розвитку темпо-ритмічної основи мовлення, ефективно впливають на розвиток мовленнєвого дихання, фонематичних процесів, збагачення словникового запасу, удосконалення граматичної будови мовлення, звуковимови і сприяють розвитку артикуляційної, дрібної, загальної моторики.
В статье освещается необходимость использования музыкально-дидактичных игр не только как средства развития музыкально-сенсорных способностей детей, но и как эмоциональный потенциал детской психики в процессе формирования речевых умений и навыков. Анализ полученных результатов исследования определил потенциальные возможности синестезии в работеречедвигательного, слухового, зрительного и кинестети ческого анализаторов. В результате этого была разработана специальная методика коррекционно-развивающей работы на полисенсорной основе.
The article pays attention to the necessity of use of musical-didactic games not only as a means of children’s musical and sensory abilities’ development, but also as an emotional potential of the child's consiousness in the process of speaking skills’ development. The analysis of the research results have identified the potential of synesthesia in the work of the speech-motor, auditory, visual and kinesthetic analyzers. It has given an opportunity to create special methods of correction and development on polisensory base.