У статті представлені експериментальні результати дослідження стану сформованості комунікативних умінь у старших дошкільників з фонетико-фонематичними вадами мовлення в умовах білінгвізму. До огляду запропонований фрагмент апробованої методичної роботи. Проводиться опис результатів дослідження. Завдяки впровадженню комплексного підходу із застосуванням фонетико-орфоепічних вправ досягнута основна мета: формування комунікативних умінь та корекція фонетико-фонематичних вад мовлення в умовах двомовного спілкування старших дошкільників. Розроблена корекційна методика спрямована на спільне вирішення фонетико-орфоепічних, лексико-граматичних та комунікативних завдань, чим забезпечується взаємозв’язок розвитку самостійного продукування орфоепічної норми у словах української мови та комунікативних умінь дітей з ФФВМ.
В статье представлены экспериментальные результаты исследования уровня сформированности коммуникативных умений у старших дошкольников с фонетико-фонематическим нарушениями речи в условиях билингвизма. К рассмотрению предложен фрагмент апробированной методической работы. Проводится описание результатов исследования. Благодаря внедрению комплексного подхода с применением фонетико-орфоэпических упражнений достигнута основная цель: формирование коммуникативных умений и коррекция фонетико-фонематического недоразвития речи в условиях двуязычного общения старших дошкольников. Разработанная коррекционная методика направлена на совместное решение фонетико-орфоэпических, лексико-грамматических и коммуникативных задач, чем обеспечивается взаимосвязь развития самостоятельного продуцирования орфоэпической нормы в словах украинского языка и коммуникативных умений детей с ФФНР.
This article presents results of experimental research of the level formedness of communicative skills older preschoolers with phonetic-phonemic speech disorders in bilingualism. To consideration of proposed fragment a proven methodical work. Description of the results of research carried out. By the introduction of an integrated approach with application phonetic-orthoepic exercise achieved the main objective: the formation of communicative skills and correction of phonetic-phonemic speech disorders by older preschooler’s bilingual communication. The developed method of correction toward a joint solution orthoepic phonetic, lexical, grammatical and communicative tasks, which ensures the interconnection of independent production orthoepic standards in the words of the Ukrainian language and communication skills of children with PPSD.