Математика, як дисципліна в допоміжній школі містить у собі багатий потенціал для розвитку в учнів психічних процесів сприйняття, мислення, уваги, мови і пам'яті. Особливе значення з цієї точки зору має розв’язання арифметичних задач та проведення роботи з усної лічби. Усна лічба допомагає дітям краще адаптуватися до реального життя, знайомить їх з кількісними характеристиками навколишньої дійсності. Уміння швидко і правильно робити відносно нескладні обчислення в розумі має велике практичне значення, а також сприяє розвитку у них пізнавальних процесів і засвоєнню навчального матеріалу як з математики, так і з суміжних дисциплін. У статті розглянуті деякі шляхи удосконалення усної лічби в старших класах допоміжної школи з урахуванням особливостей їх пізнавальної діяльності. В якості пріоритетних виділяються певні види робіт і завдань для учнів, а саме: логічні заадання, завдання-карти, комбінаторні вправи, математичні ігри, фокуси та ребуси. Проведені після навчального експерименту контрольні зрізи свідчать, що запропонована система роботи з формування в учнів допоміжної школи лічильно-логічних операцій виявилася досить ефективною і заслуговує впровадження в шкільну практику і більш детального теоретичного осмислення.
Математика, как предмет во вспомогательной школе содержит в себе богатый потенциал для развития у учащихся психических процессов восприятия, мышления, внимания, речи и памяти. Особое значение с этой точки зрения имеет решение арифметических задач и проведение работы по устному счету. Устный счет помогает детям лучше адаптироваться к реальной жизни, знакомит их с количественными характеристиками окружающей действительности. Умение быстро и правильно делать относительно несложные вычисления в уме имеет большое практическое значение, а также содействует развитию у них познавательных процессов и способствует усвоению учебного материала как по математике, так и по смежным дисциплинам. В статье рассмотрены некоторые пути усовершенствования устного счета в старших классах вспомогательной школы с учетом особенностей их познавательной деятельности. В качестве приоритетных выделяются определенные виды работ и заданий для учеников, а именно: логические задания, задания-шутки, комбинаторные упражнения, математические игры, фокусы и ребусы. Проведенные после обучающего эксперимента срезы свидетельствуют о том, что предложенная система работы по формированию счетно-логических операций оказалась весьма эффективной и заслуживает внедрения в школьную практику и более детального теоретического осмысления.
Mathematics as a discipline in special school has a rich potential for the development of students' mental processes of perception, thinking, attention, language and memory. Of particular importance from this point of view must solve math problems and conduct of the oral counting. Oral counting helps children better adapt to real life, acquaints them with the quantitative characteristics of reality. The ability to quickly and accurately make a relatively simple calculations in your mind is of great practical importance, but also contributes to the development of their cognitive processes and learning of mathematics as well as from related disciplines. This article discusses some ways to improve oral counting in serior classes auxiliary, taking into account the characteristics of their cognitive activity. As highlighted some priority activities and assignments for students, namely exactly: logical tasks, tasks with clouble sense, combinational exercises, mathematical games, tricks and puzzles. The tests which were made after educational experiment show that suggested work system is effective. It ments implementation into school practice and more detailed theoretical understanding.