У статті відмічається, що розпочата в Україні реформа спеціальної освіти вимагає глибокого, всебічного і творчого осмислення корекційно-реабілітаційної діяльності як суспільного феномену. Здійснено критичне переосмислення історичного досвіду здобутого у цій галузі. Підкреслено значення наукових розробок вчених в Україні для розвитку системи спеціальної освіти. Зазначено, що здобутий досвід має враховуватися на сучасному етапі реформування спеціальної освіти. Це дозволить визначити виважені підходи до розроблення інноваційних стратегій у цій галузі, та розробити освітні технології, які забезпечуватимуть трансформаційну перебудову системи спеціальної освіти в умовах глобалізації всіх соціальних процесів.
В статье отмечается, что начатая в Украине реформа специального образования требует глубокого, всестороннего и творческого осмысления коррекционно-реабилитационной деятельности как общественного феномену. Осуществлено критическое переосмысление исторического опыта приобретенного в этой области. Подчеркнуто значение научных разработок ученых в Украине для развития системы специального образования. Указано, что этот опыт должен учитываться на современном этапе реформирования специального образования. Это позволит определить взвешенные подходы к разработке инновационных стратегий в этой области, и разработать образовательные технологии, которые будут обеспечивать трансформационную перестройку системы специального образования в условиях глобализации всех социальных процессов.
The article notes that the reform of special education started in Ukraine requires deep, comprehensive and creative interpretation of correction and rehabilitation activities as a social phenomenon. A critical reassessment of the historical experience in this field has performed. Stressed the importance of scientific research of scientists in Ukraine for the development of special education. It is indicated that the extracted experience should be taken into account at the present stage of the reform of special education. This will determine the weighted approaches to the development of innovative strategies in this field, and to develop educational technologies that will provide a transformational restructuring of the system of special education in the context of globalization of social processes.