У статті розглядаються закономірності та особливості формування смислового боку процесу читання, визначаються характерні недоліки смислової сторони читання в дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Діти зазначеної категорії часто поверхово, фрагментарно сприймають зміст тексту, а через це утруднюються виділити у творі головну думку, недостатньо розуміють логічні зв’язки, не фіксують характерні особливості подій, явищ, утрудняються висловити свої емоційно - оцінювальні судження.
В статье рассматриваются закономерности и особенности формирования смысловой стороны процесса чтения, определяются характерные недостатки смысловой стороны чтения у детей с тяжелыми нарушениями речи. Дети указанной категории часто поверхностно, фрагментарно воспринимают содержание текста, поэтому затрудняются выделить в произведении главную мысль, недостаточно понимают логические связи, не фиксируют характерные особенности событий, явлений, затрудняются выразить свои эмоционально - оценочные суждения.
The article examines regularities and peculiarities of the semantic of the reading process, defined disadvantages of semantic side reading in children with severe speech disorders. Children of this category are often superficial, fragmented perceive the meaning of the text, and therefore hampered identify the main idea in the text, is not enough to understand logical connections, is not fixed of the characteristics of events, phenomena, it difficult to express their emotional- evaluation judgments.