У статті розглядається проблема актуальності дослідження симптомів та синдромів у логопедії, зокрема при дослідженні усного мовлення у дітей з дизартріями старшого дошкільного віку. Зазначена тактика дослідження усного мовлення з позиції міждисциплінарного підходу, враховується вчення про усне мовлення як складноорганізований процес, як феномен мовленнєвої діяльності взагалі, в результаті якого можна виділити наступні структурні компоненти усного мовлення: психологічний, лінгвістичний, психолінгвістичний, нейропсихологічний, педагогічний. Розкриваються поняття симптомів та синдромів при дослідженні усного мовлення з дизартріями. Підкреслюється актуальність правильної кваліфікації синдрому у логопедичній практиці, що є підступом до визначення як диференційної діагностики дизартрії (розкриття розуміння глибини дефекту, його структури та механізмів), так і розширення напрямів пошуку корекційних шляхів подолання однієї із найскладніших мовленнєвих вад – дизартрії.
В статье рассматривается проблема актуальности исследования симптомов и синдромов в логопедии, в частности при исследовании устной речи у детей с дизартрией старшего дошкольного возраста. Определена тактика исследования устной речи с позиции междисциплинарного подхода, учитывается учение об устной речи как сложнооорганизованном процессе, как феномене речевой деятельности вообще, в результате которого можно выделить следующие структурные компоненты устной речи: психологический, лингвистический, психолингвистический, нейропсихологический, педагогический. Раскрываются понятия симптомов и синдромов при исследовании устной речи с дизартриями. Подчеркивается актуальность правильной квалификации синдрома в логопедической практике, что является подступом к определению как дифференциальной диагностики дизартрии (раскрытие понимания глубины дефекта, его структуры и механизмов), так и расширение направлений поиска коррекционных путей преодоления одной из самых сложных речевых нарушений - дизартрии.
The paper addresses the problem of the relevance of the study of symptoms and syndromes in speech therapy, particularly in the study of speech in children with dysarthria preschool age. The above tactic study of speech from the perspective of an interdisciplinary approach included the study of spoken language is organized as a complex process as the phenomenon of speech in general, in which are the following structural components of speech: psychological, linguistic, psycholinguistic, neuropsychological, teaching . Disclosed concept symptoms and syndromes in the study of speech in dysarthria. Emphasizes the importance of correct training syndrome in speech therapy practice that is cunning to determine how the differential diagnosis of dysarthria (opening depth understanding of the defect, its structure and mechanism) and extension directions search remedial solutions to one of the most difficult speech defects - dysarthria.