У статті розкривається сутність поняття ―розумова відсталість дітей дошкільного віку‖. Наголошується на важливості правильного та своєчасного виявлення розумової відсталості у дошкільників. Здійснено аналіз досліджень науковців, педагогів про можливості та особливості розумово відсталих дошкільників, проаналізована класифікація олігофренії. У статті дається аналіз ступеню, причин та характерних рис кожного виду розумово відсталого дошкільника. Розглядається теоретичне значення розумової відсталості у встановлені причин її виникнення, що сприятиме глибшому розумінню суті аномального психічного розвитку таких дітей та створення найсприятливіших умов для корекційного навчання і виховання. Особливо наголошується на важливості обізнаності олігофренопедагога в особливостях психологічного розвитку розумово відсталих дітей для створення необхідних педагогічних умов, корекційних методів і прийомів навчання та виховання, які сприятимуть позитивній динаміці їх розвитку та успішному корекційному навчанню без помилок. Характеризуються особливості мислення, уяви, сприймання розумово відсталих дітей окремих груп розумової відсталості. Обґрунтована та розкрита роль першого успішного кроку виявлення патології до успішного корекційного навчання, як один з найважливіших напрямків, що підтримують здоров’я розумово відсталих дітей дошкільного віку.
В статье раскрывается сущность понятия " умственная отсталость детей дошкольного возраста ". Отмечается важность правильного и своевременного выявления умственной отсталости у детей. Осуществлен анализ исследований ученых, педагогов о возможности и особенности умственно отсталых дошкольников, проанализирована классификация олигофрении. В статье дается анализ степени, причин и характерных особенностей каждого вида умственно отсталого дошкольника. Рассматривается теоретическое значение умственной отсталости, в установленном причин ее возникновения, что будет способствовать более глубокому пониманию сути аномального психического развития таких детей и создание благоприятных условий для коррекционного обучения и воспитания. Особенно подчеркивается важность осведомленности олигофренопедагога в особенностях психологического развития умственно отсталых детей для создания необходимых педагогических условий, коррекционных методов и приемов обучения и воспитания, способствующих положительной динамике их развития и успешном коррекционном обучении без ошибок. Характеризуются особенности мышления, воображения, восприятия умственно отсталых детей отдельных групп умственной отсталости. Обоснована и раскрыта роль первого успешного шага обнаружения патологии в успешном коррекционном обучении, как одного из важнейших направлений, поддерживающих здоровье умственно отсталых детей дошкольного возраста.
The article presents the essence of the concept of "mental deficient preschoolers", stresses at the importance of correct and opportune detection of pathology of mental deficient preschoolers. The analysis of researches of scientists, pedagogues about opportunities and special features of mental deficient preschoolers is carried into practice, the classification of oligophrenia is analyzed. The analysis of extent, causes and characteristics of each type of mental deficient preschooler is given, the theoretical meaning of mental backwardness in setting origin of causes up that assists to the deeper understanding of the effect of abnormal mental development of such children and the creation of contributory factors for remedial training and upbringing. It particularly stresses on the importance of awareness in features of a teacher of oligophrenopedagogics in special features of psychological development of mentally retarded children for creation of necessary conditions for teachers, remedial methods and techniques of teaching and upbringing which promote positive dynamics for their development and successful correctional education without errors. The features of thought, imagination, perception mentally retarded individual groups of mental retardation are characterized. The role of the first successful step of detection of pathology to the successful correctional education as one of the important ways, which support the health of mentally retarded preschool children is well-founded and showed.