У статті розкриваються особливості взаємозв’язку архетипу із феноменами ментальності, культури, ідентичності, рефлексивності особистості, аналізуються антиномічні прояви зазначених явищ. Виходячи з психодинамічної позиції пізнання психіки у функціональній єдності свідомого і несвідомого, аналізуються ті аспекти рефлексії, які забезпечують інтегративні процеси розвитку особистості, приводять до розкриття унікальних, раніше неусвідомлених особистісних смислів та сприяють формуванню більш цілісного образу Я.
В статье раскрываются особенности взаимосвязи архетипа с феноменами ментальности, культуры, идентичности, рефлексивности личности, анализируются антиномические проявления указанных явлений. Исходя из психодинамической позиции познания психики в функциональном единстве сознательного и бессознательного, анализируются те аспекты рефлексии, которые обеспечивают интегративные процессы развития личности, приводят к раскрытию уникальных, ранее неосознанных личностных смыслов и способствуют формированию более целостного образа Я.
The article describes the features of the archetype of the relationship with the phenomena of mentality, culture, identity, reflexivity personality analyzes antinomian manifestations of these phenomena. Based on the position of psychodynamic knowledge of the psyche in the functional unity of the conscious and unconscious, analyzed those aspects of reflection that provide integrative processes of personality development, lead to disclosure of unique, previously unconscious personal senses and promote a more holistic way of Me