Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психологічні механізми саморегуляції поведінки підлітків

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Кириченко, Тетяна Василівна
dc.date.accessioned 2015-02-27T21:02:23Z
dc.date.available 2015-02-27T21:02:23Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Кириченко, Тетяна Василівна. Психологічні механізми саморегуляції поведінки підлітків : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. В. Кириченко ; наук. кер. І. С. Булах ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2001. - 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6509
dc.description.abstract У дисертації представлено матеріали експериментального вивчення психологічних механізмів саморегуляції поведінки в підлітковому віці, розширено теоретичні та методичні уявлення про особливості розвитку й сутність даного феномену. Визначено провідні психологічні механізми саморегуляції поведінки підлітків: ціннісні орієнтації, рівень домагань, локус контролю, потреба в досягненні успіху, мотивація схвалення, прагнення до самоствердження та визнання. Виявлено критерії та рівні розвитку психологічних механізмів саморегуляції поведінки підлітків. Показано внутріфункціональні зв'язки між вказаними механізмами. Установлено, що домінуючими компонентами саморегуляції поведінки підлітків є ціннісні орієнтації, самоствердження, визнання. Доведена ефективність розробленої системи навчально-виховних заходів, яка включала в себе серії занять (моделювання ситуації, малювання, ігрові імітації, імпровізації, проекції) та психологічні техніки, вправи й прийоми щодо розвитку психологічних механізмів саморегуляції поведінки підлітків. uk_UA
dc.description.abstract Диссертационная работа посвящена исследованию особенностей развития психологических механизмов саморегуляции поведения подростков. В процессе теоретического анализа установлено, что в современной психологии саморегуляция поведения изучается как структурное образование личности, которое представляет собой единство целенаправ-ленных действий, проявляющихся в принятии произвольных решений, самоанализе поступков и ценностном отношении индивида к самому себе. При этом самым высоким показателем развития данного феномена является процесс овладения навыками и привычками нравственного поведения. Доказано, что саморегуляция поведения выступает важным компонентом всех сознательных психических явлений, которые присущи человеку (процессы, состояния, свойства). Выделено, что данное образование есть условием адекватного психического отражения индивидом субъективного мира во взаимосвязи его с объективной реальностью. uk_UA
dc.description.abstract The materials of the experimental investigating the psychological systems of the behaviour autoregulation in the growing age are represented in the dissertation. The theoretical and methodical notions about peculiarities of evolution and the essence of this phenomenon are developed in it. The main psychological systems of the juveniles' behaviour autoregulation are defined. They are: value system, achievements level, control locus, necessity in success achievements, approval motivation, self-affirmation and recognition intension. Criteria and development levels of psychological systems of the juveniles' behaviour autoregulation are showed up in the dissertation. The inner-functional links between these system are viewed there. It is appointed that main components of juveniles' behaviour autoregulation are value system, self-affirmation and recognition. The efficiency of the worked out system of training and educational events, which contained series of classes (situation composition, drawing, game imitations, improvisations, projections) and psychological technics, exercises and methods development of psychological systems development of the juveniles' behaviour autoregulation, is proved. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject регуляція uk_UA
dc.subject регуляция uk_UA
dc.subject regulation uk_UA
dc.subject особистісна саморегуляція uk_UA
dc.subject личностная саморегуляция uk_UA
dc.subject identity autoregulation uk_UA
dc.subject саморегуляція поведінки uk_UA
dc.subject саморегу-ляция поведения [саморегуляция поведения] uk_UA
dc.subject behaviour autoregulation uk_UA
dc.subject психологічні механізми саморегуляції поведінки uk_UA
dc.subject психологические механизмы саморегуляции поведения uk_UA
dc.subject psychological systems of behaviour autoregulation uk_UA
dc.subject локус контролю uk_UA
dc.subject локус контроля uk_UA
dc.subject control locus uk_UA
dc.subject рівень домагань uk_UA
dc.subject уровень достижений uk_UA
dc.subject achievements level uk_UA
dc.subject ціннісні орієнтації uk_UA
dc.subject ценностные ориентации uk_UA
dc.subject value system uk_UA
dc.subject потреба в самоствердженні та визнанні uk_UA
dc.subject потребность в самоутверждении, признании uk_UA
dc.subject necessity the self-affirmation and recognition uk_UA
dc.subject мотивація досягнення uk_UA
dc.subject достижении успеха uk_UA
dc.subject achievements motivation uk_UA
dc.subject.classification 159.9.019.4 uk_UA
dc.title Психологічні механізми саморегуляції поведінки підлітків uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics