Дисертацію присвячено вивченню особливостей мотивації досягнення майбутніх вчителів у процесі вивчення іноземної мови. Розкрито роль мотиву досягнення в контексті загальної мотивації оволодіння іноземною мовою, її роль у становленні особистості майбутнього вчителя; виявлено психологічні особливості мотивації досягнення, її зв’язок з особистісними характеристиками: рівнем домагань, самооцінкою, особистісною тривожністю; визначено критерії діагностування рівнів її розвитку (співвідношення мотиву прагнення успіху і мотиву уникнення невдачі; висота і адекватність рівня домагань і самооцінки; рівень особистісної тривожності). Обгрунтовано психолого-педагогічні умови, створено та опробовано авторську систему роботи з формування мотивації досягнення в процесі вивчення іноземної мови.
The dissertation concerns the formation of achievement motivation in future teachers in the process of mastering foreign language. There has been exposed the role of achievement motive in the general motivation of mastering foreign language. There have been disclosed the psychological peculiarities of achievement motivation, its connection with the personality traits: level of aspiration, self-esteem, personal anxiety. There has been worked out and tested the system on formation of achievement motivation in the process of mastering foreign language.
Диссертация посвящена проблеме формирования мотивации достижения будущих учителей в процессе изучения иностранного языка.
На основе анализа и обобщения психологической литературы по проблемам овладения иностранным языком и профессиональной подготовки будущего учителя обоснована актуальность темы исследования и сформулированы основные концептуальные положения относительно формирования мотивации достижения будущих учителей. Мотивация достижения рассматривается как стремление к соревнованию с самим собой в достижении более высоких результатов, как общее стремление к улучшению во всех сферах деятельности, к переживанию успеха в любой значимой для личности деятельности и избеганию неудачи.