Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Освітнє середовище як чинник емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, Вікторія Євгенівна
dc.date.accessioned 2015-02-09T14:13:44Z
dc.date.available 2015-02-09T14:13:44Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Коваленко, Вікторія Євгенівна. Освітнє середовище як чинник емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / В. Є. Коваленко ; наук. кер. В. М. Синьов ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6443
dc.description.abstract Дисертаційну роботу присвячено дослідженню особливостей емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів залежно від впливу освітнього середовища з різними формами організації навчання; розробці й апробації комплексної програми корекції емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів в експериментальних умовах освітнього середовища. У дисертації охарактеризовані концептуальні підходи до визначення поняття емоційного розвитку та його показників, вікові особливості емоційного розвитку розумово відсталої дитини в молодшому шкільному віці. Визначено вплив структурних компонентів освітнього середовища на емоційний розвиток розумово відсталих молодших. Констатувальне дослідження дозволило з’ясувати особливості змістового та інструментального компонентів емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів залежно від впливу освітнього середовища з різними формами організації навчання. Розроблено комплексну програму корекції порушень емоційного розвитку в експериментальних умовах освітнього середовища, яка включає технології прямого та опосередкованого впливу. Проведення серії індивідуально-групових позакласних корекційно-розвивальних занять та впровадження технології опосередкованого корекційно-розвивального впливу забезпечило розвиток змістового та інструментального компонентів емоційної сфери учнів, що доводить ефективність використання запропонованої програми корекції. uk_UA
dc.description.abstract The dissertation is devoted to the features of emotional development of mentally retarded younger pupils, depending on the influence of the educational environment with different forms of learning; to the development and approbation of a comprehensive program of correction of the emotional development of mentally retarded younger pupils in the experimental conditions of the educational environment. Dissertation describes the conceptual approaches to the definition of the emotional development and its indicators and the age characteristics of the emotional development of mentally retarded pupils at primary school age. The influence of the structural components of the educational environment on the emotional development of mentally retarded younger pupils has been identified and the structural-conceptual elements of the educational environment of a rehabilitation center, a boarding school and individual training as factors of emotional development have been analyzed. The specific features of the emotional development of mentally retarded younger pupils depending on the influence of the educational environment with different forms of learning have been revealed. A comprehensive program of correction of violations of emotional development including techniques of direct and indirect influence in the experimental conditions of the educational environment has been worked out. The series of individual and group extracurricular lessons for correction and development and implementation of the technique of the indirect correcting and developing influence has ensured the development of the conceptual and instrumental components of the emotional spheres of the pupils, which proves the effectiveness of the use in the correction program suggested. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова uk_UA
dc.subject емоційний розвиток uk_UA
dc.subject компоненти емоційного розвитку uk_UA
dc.subject розумова відсталість uk_UA
dc.subject освітнє середовище uk_UA
dc.subject emotional development uk_UA
dc.subject components of emotional development uk_UA
dc.subject mental retardation uk_UA
dc.subject educational environment uk_UA
dc.subject.classification [159.922.76]-056.313 uk_UA
dc.title Освітнє середовище як чинник емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу