У дисертації здійснено теоретико-експериментальне вивчення саморегуляції як чинника подолання негативних психічних станів у студентському віці. Проведено теоретичний аналіз наукових підходів до вивчення зазначеної проблеми в зарубіжній та вітчизняній психології, визначено поняття та зміст негативних психічних станів та їх взаємозв’язок із саморегуляцією у студентському віці.
Експериментально досліджено динаміку психологічних проявів негативних психічних станів та рівнів саморегуляції у студентів під час навчання у ВНЗ. Експериментально досліджено і встановлено взаємозв’язки між рівнем і показниками саморегуляції (планування, моделювання, програмування, оцінка результатів, гнучкість, самостійність) та досліджуваними негативними психічними станами (тривожність, фрустрація, агресивність) у студентів.
Обґрунтовано, розроблено та експериментально апробовано комплексну програму “Розвиток саморегуляції як чинника подолання негативних психічних станів у студентському віці”, доведено доцільність та дієвість її впровадження щодо відпрацювання навичок когнітивної, емоційно-вольової, поведінкової складових саморегуляції; усвідомлення особистісних якостей, розвитку прогностичних умінь, розширення уявлень про себе. Розроблено методичні рекомендації викладачам ВНЗ щодо подолання негативних психічних станів у студентському віці.
In dissertation it is carried out teoretiko-experimental study of self-regulation as factor of overcoming of negative mental conditions in student age. The theoretical analysis of the scientific going is conducted near the study of the noted problem in foreign and domestic psychology, certainly concept and maintenance of negative mental conditions and their intercommunication with self-regulation in student age.
Experimentally investigational dynamics of psychological displays of negative mental conditions and levels of self-regulation for students during studies in the INSTITUTE of higher. Experimentally investigational and intercommunications are set between a level and indexes of self-regulation (planning, design, programming, estimation of results, flexibility, independence) and probed negative mental conditions (anxiety, frustraciya, aggressiveness) for students.
Grounded, it is developed and experimentally approved complex program “Development of self-regulation as factor of overcoming of negative mental conditions in student age”, expedience and effectiveness of its introduction is well-proven in relation to working off skills of kognitivnoy, emotionally volitional, povedinkovoy component self-regulation; awareness of personality qualities, development of prognostichnikh abilities, expansion of presentations. Methodical recommendations the teachers of INSTITUTE of higher are developed in relation to overcoming of negative mental conditions in student age.