У дисертації досліджено особливості розвитку впевненості у собі в юнацькому віці. У праці виокремлено структурні компоненти впевненості в собі: когнітивний, мотиваційно-цільовий, емоційно-оцінний, поведінковий, кожен із яких характеризується певними критеріями. Обґрунтовано і визначено рівні розвитку (надмірний, високий, середній, низький) і профілі (гармонійний і дисгармонійний) впевненості у собі та особливості їх вияву в юнаків і дівчат.
Установлено види впевненості в собі (самовпевнений, впевнений у собі, пізнавальний, мотиваційний, емоційний, демонстративний, когнітивно-мотиваційний, когнітивно-емоційний, когнітивно-поведінковий, мотиваційно-емоційний, мотиваційно-поведінковий, емоційно-поведінковий, інтуїтивний, немотивований, емоційно нестійкий, прихований, невпевнений) та з’ясовано вікові та ґендерні особливості їх розвитку в юнацькому віці.
Обґрунтовано, розроблено, експериментально апробовано та доведено ефективність програми оптимізації впевненості у собі в юнацькому віці на основі процесу активізації її структурних компонентів засобами методів активного навчання.
Thesis deals with the features of self-confidence in adolescence. The paper singles out the structural components of self-confidence: cognitive, motivational target, emotional and evaluative, behavioral, each of which is characterized by certain criteria. Proved and the levels of (excessive, high, medium, low) and profiles (harmonious and disharmonious) self-confidence, and especially their manifestation in boys and girls.
Established types of self-confidence (self-confident, self-assured, cognitive, motivational, emotional, demonstrative, cognitive-motivational, cognitive-emotional, cognitive-behavioral, motivational, emotional, motivational and behavioral, emotional and behavioral, intuitive, unwarranted, emotionally unstable hidden, not sure) and clarified the characteristics of their development in adolescence.
Proved, developed, tested and experimentally proved the effectiveness of the optimization program of self-confidence in youth through the process of activation and structural components of active learning methods.