Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена
нагальними потребами суспільства приєднання до Болонського процесу.
Показано на прикладі освітянської діяльності як проводиться робота з
адаптації нашої освітньої системи до Болонського процесу, та які
проблеми постають у зв’язку з цим. У статті розглядається проблемо -
орієнтований аналіз стану закладу освіти, управлінські інновації, які
допомагають зробити педагогічний процес більш дієвим та поглибленим.
Даються висновки основним ознакам технологічності в освіті, описується
цілісний алгоритм організації ефективного засвоєння знань, умінь і
навичок, яка характеризується оптимальною комбінацією основних
навчальних компонентів (зміст, прийоми і методи, форми і засоби).
Urgency of the material stated in article, caused by urgent requirements of
a society of transition to Bolonsky process. It is shown on an example of
educational activity as operation with adapting of our educational system to
Bolonsky process is spent and what problems appear in this connection. In
article it is considered to the educational problem - the oriented analysis of a
state of an education system, administrative innovations which help to make
pedagogical process more effective and deepened. Outputs to the main tags of
usage of an information technology in derivation are given, the complete
algorithm of the organization of an effective utilization of knowledge, skills
which is described characterized by an optimal combination of the main
educational components (the maintenance, receptions and methods, forms and training tools).