Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми організаційно-педагогічної діяльності соціального педагога у загальноосвітньому навчальному закладі. Проаналізовано наукові підходи до даної проблеми. Розкрито сутність і завдання організаційно-педагогічної діяльності соціального педагога.
Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено системно-орієнтовану модель організаційно-педагогічної діяльності соціального педагога, яка відображає основні напрямки взаємодії фахівця з учасниками соціально-педагогічної діяльності з метою забезпечення багатоканального соціалізуючого та виховного впливу на учнів.
Ефективність системно-орієнтованої моделі та її змістового наповнення доведено й перевірено експериментально. Доведено, що впровадження системно-орієнтованої моделі організаційно-педагогічної діяльності соціального педагога в загальноосвітньому навчальному закладі сприяє підвищенню ефективності соціально-педагогічної діяльності.
On the basis of analysis of the scientific literature, and considering actual practice of secondary schools’ social pedagogues, the essence and meaning of organizational and pedagogical activities was cleared out.
The system-oriented model of organizational and pedagogical activities of secondary school social pedagogue was theoretically grounded and tested. The developed model reflects the interaction of specialist with members of social and pedagogical activities to ensure multichannel socializing and educational impact on students.
Experimental implementation of system-oriented model of organizational and pedagogical activities of secondary school social pedagogy educational institution provided adjustment of cooperation of social pedagogy with participants of the educational process and improves the efficiency of social and pedagogical activities.