У дисертації здійснено цілісний філософсько-психологічний аналіз проблеми розвитку особистісної готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності. Розкрито зміст поняття «особистісна готовність до професійної діяльності». Визначено структуру особистісної готовності майбутніх фахівців нафтогазового профілю до професійної діяльності (духовно-моральний, мотиваційний, інформаційно-пізнавальний, операційний, емоційно-вольовий, комунікативно-організаційний) компоненти; визначено критерії, показники та рівні її розвитку (високий, середній, низький), зафіксовано недостатню особистісну готовність майбутніх фахівців нафтогазового профілю до професійної діяльності в умовах професійної підготовки.
Визначено психологічні умови, обґрунтовано, розроблено і апробовано психолого-педагогічну програму розвитку особистісної готовності майбутніх фахівців нафтогазового профілю до професійної діяльності в умовах навчально-виховного процесу на основі актуалізації структурних компонентів та доведено необхідність її впровадження у навчально-виховний процес технічних закладів освіти.
An integral philosophical and psychological analysis of the problem of personal readiness development of future oil and gas specialists for their professional activity has been conducted in the dissertation. The meaning of the concept “personal readiness for professional activity” has been explained.
The structure of personal readiness of future oil and gas specialists for their professional activity (spiritual and moral, motivational, informational and informative, operational, emotional and volitional, communicative and organizational), psychological and pedagogical, and methodological approaches, criteria, and indicators of its development have been determined.
The special course program of personal readiness of future oil and gas specialists for their professional activity under the conditions of educational and training process has been grounded and approved. Its effectiveness and positive influence onto future specialists’ personal readiness have been proven on the basis of the experimental research.