Проведено теоретичний аналіз стану дослідження питання особистісного та професійного самовизначення особистості. Запропоновано концептуальні підходи до вивчення проблеми особистісної готовності старшокласників до вибору професії психолога. Особистісну готовність розглянуто як інтегральне утворення особистості, структуру якого наведено як сукупність когнітивної, мотиваційно-цілепокладальної та суб'єктно-особистісної компонент. Визначено критерії та показники особистісної готовності старшокласників до вибору професії психолога. Наведено дані про рівні сформованості особистісної готовності старшокласників до вибору цієї професії. Досліджено особливості становлення особистості майбутнього психолога на етапі допрофесійної підготовки. Визначено психолого-педагогічні умови формування особистісної готовності старшокласників до даного вибору. Розроблено й апробовано програму психолого-педагогічного супроводу становлення особистісної готовності старшокласників до вибору професії психолога.
The dissertation is dedicated to the problem of forming personal readiness of high-school students to choose a psychological profession. The theoretical analysis of the issue of self-determination of senior school students and personal readiness to choose the profession was done. Personal readiness was determined as an integral formation of personality, it structure composes cognitive, aim-motivational and subjective-personal components.
The data are given on levels of high-school students' personal readiness formation to choose the profession of psychology, the system of dominant motive of choosing the psychological profession are analyzed.
Psychological and pedagogical conditions of forming of personal readiness of high-school students to choose a psychological profession have been defined. The program of psychological and pedagogical support of professional self–determination of high-school students was developed and probated.