Дисертацію присвячено розробці та науковому обґрунтуванню методики
формування слухової уваги молодших школярів на уроках музики.
Проаналізовано стан даної проблеми у науковій літературі, у теорії та практиці
музичної освіти, конкретизовано сутність поняття «слухова увага молодших
школярів у музичній діяльності», визначено її компонентну структуру,
уточнено функції слухової уваги в музичній діяльності молодших школярів.
У дослідженні розроблено критерії, показники та рівні сформованості
слухової уваги молодших школярів; створено діагностичний комплекс для
визначення стану сформованості досліджуваного феномену в учнів початкової
школи.
У дисертації розроблено цілісну поетапну методику формування слухової
уваги молодших школярів на уроках музики, яка передбачає залучення учнів
до активної участі в різних видах музичної діяльності з метою формування
властивостей досліджуваного феномену: концентрації, стійкості, вибірковості,
розподілу, переключення, обсягу. Результативність запропонованої методики
виявилась у позитивній динаміці рівнів сформованості слухової уваги учнів
експериментальної групи порівняно з контрольною.
Thesis is devoted to the development and the scientific explanation of the
forming of auditory attention to primary school children at the music lessons.
Analysis of the status of this problem in scientific literature, the theory and practice
of music education, economical essence of concept «auditory attention in primary
school children in musical activity», defined its component-based structure, the
functions of auditory attention in the musical activities of primary school children.
The study developed criteria, indicators and levels of auditory attention to
primary school children; creates a diagnostic complex to determine the condition of
the researched phenomenon in primary school.
A coherent staged methods to primary school children at the music lessons is
developed in this dissertation. The methods involves engaging schoolchildren in
active participation in various types of musical activities with the aim of forming
properties of the studied phenomenon: concentration, stability, selectivity,
distribution, switching, and amount of auditory attention. The effectiveness of the
proposed technique proved the positive dynamics of levels of auditory attention of
primary school children of the experimental group comparing with the control.