Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Критеріальний підхід до формування навичок командної взаємодії старшокласників

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Торкіна, К. М.
dc.date.accessioned 2025-06-09T08:46:59Z
dc.date.available 2025-06-09T08:46:59Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Торкіна, К. М. Критеріальний підхід до формування навичок командної взаємодії старшокласників / К. М. Торкіна // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 103. – С. 131-135. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48546
dc.description.abstract У статті розглянуто критеріальний підхід сформованості навичок командної взаємодії старшокласників. Зазначено, що сформовані навички командної взаємодії є ключовими для соціалізації, освітнього процесу та майбутньої професійної діяльності старшокласників. На основі аналізу наукових джерел з’ясовано, що критерій розглядаються як сукупність основних показників, які розкривають норму, вищий рівень розвитку відповідної якості, а показник, як компонент критерію, є типовим і конкретним виявом однієї із суттєвих сторін, на підставі якого можна визначити наявність якості, зробити висновок про рівень її розвитку, а поняття «показник» в довідниковій літературі трактується як свідчення, доказ, ознака чого-небудь, наочні дані про результат роботи або процесу, дані про результат чого-небудь. Також, з’ясовано що поняття «рівень» вживається для визначення ступеню якості явища величини досягнень у певній сфері діяльності, у навчанні зокрема. В нашому дослідженні за критеріями ми обираємо компоненти навичок командної взаємодії, а саме: ціннісно-мотиваційний, розуміється як: здатність спрямувати себе на постановку і досягнення цілей та здатність надихати інших на постановку і досягнення цілей, когнітивно-креативний це: здатність продукувати ефективні та оригінальні підходи до розв’язання завдань і здатність ухвалювати раціональні рішення, соціально-емоційний це: здатність до емпатійного спілкування та здатність до саморозвитку, рефлексійно-аналітичний це: здатність до самопізнання, оцінювання власних дій, а також вміння аналізувати ситуацію, результати діяльності та включає в себе вміння критично оцінювати свою роботу, вчитися на помилках і вдосконалювати свої підходи для досягнення кращих результатів. Виокремлення критеріїв та показників дало змогу виділити чотири рівня сформованості навичок командної взаємодії старшокласників зокрема, високий, достатній, задовільний та низький. uk
dc.description.abstract The article considers the criterion approach to the formation of teamwork skills of high school students. It is noted that the formed teamwork skills are key for socialization, educational process and future professional activity of high school students. Based on the analysis of scientific sources, it is found that the criterion is considered as a set of basic indicators that reveal the norm, the highest level of development of the relevant quality, and the indicator, as a component of the criterion, is a typical and specific manifestation of one of the essential aspects, on the basis of which it is possible to determine the presence of quality, to draw a conclusion about the level of its development, and the concept of «indicator» in the reference literature is interpreted as evidence, proof, a sign of something, visual data on the result of work or process, data on the result of something. Also, it was found that the concept of «level» is used to determine the degree of quality of the phenomenon of the magnitude of achievements in a particular field of activity, in particular, in education. In our study, we select the components of teamwork skills by criteria, namely: value-motivational, understood as: the ability to direct oneself to setting and achieving goals and the ability to inspire others to set and achieve goals, cognitive-creative is the ability to produce effective and original approaches to solving problems and the ability to make rational decisions, socio-emotional is the ability to empathize and self-development, reflexive-analytical is the ability to self-knowledge, and the ability to The selection of criteria and indicators made it possible to distinguish four levels of formation of team interaction skills of high school students, in particular, high, sufficient, satisfactory and low. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject командна взаємодія uk
dc.subject старшокласники uk
dc.subject компоненти uk
dc.subject критеріальний підхід uk
dc.subject критерії uk
dc.subject навички командної взаємодії старшокласників uk
dc.subject показники uk
dc.subject рівні uk
dc.subject структура навичок командної взаємодії старшокласників uk
dc.subject team interaction of senior pupils uk
dc.subject components uk
dc.subject criterion approach uk
dc.subject criteria uk
dc.subject team interaction skills of senior pupils uk
dc.subject indicators uk
dc.subject levels uk
dc.subject structure of team interaction skills of senior pupils uk
dc.title Критеріальний підхід до формування навичок командної взаємодії старшокласників uk
dc.title.alternative Criterion approach to the formation of teamwork skills of high school students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.062: 001.92 :373.5:159.943.7 -043.83](045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2025.103.25


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу