З метою ефективної і цікавої організації професійно орієнтованого англомовного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій (ІТ) у технічних університетах пропонується розглянути метод цифрового “storytelling”. У статті проаналізовано досвід науковців у застосуванні методу цифрового “storytelling”, що дозволило зробити висновок про його значний потенціал як навчального методу в освітній площині.
Представлено визначення методу цифрового “storytelling”, під яким розуміємо комунікативний метод чи спосіб створення оповідного тексту засобами мультимедійних засобів (зображення, відео, аудіо) з метою передати певне професійно орієнтоване англомовне повідомлення, переконати і вплинути на учасників освітнього процесу.
Окреслено низку принципів навчання цифрового “storytelling”: принцип креативності; принцип інтеграції мультимедійних елементів; принцип простоти оповідного тексту; принцип когерентності оповідного тексту; принцип інтеграції іншомовних знань, навичок і вмінь; висвітлення професійно орієнтованого контенту в ІТ галузі.
Розглянуто переваги методу цифрового “storytelling” у професійно орієнтованому англомовному навчанні майбутніх ІТ фахівців: сприяє цілісному вдосконаленню як фахових знань і вмінь, так і іншомовних умінь у створеному англомовному освітньому середовищі; стимулює мотивацію студентів, роблячи процес навчання захоплюючим і ефективним; сприяє розвитку вмінь у студентів працювати самостійно та в групах; дозволяє практикувати рефлексування, що передбачає критичний аналіз і оцінку історії, виявлення її сильних та слабких сторін, а також спрямування зусиль на її вдосконалення; розвиває у студентів креативність, яка охоплює всі етапи створення цифрової історії від задуму і генерування ідей до безпосереднього написання і презентації історії.
The article considers the digital storytelling method in order to effectively and interestingly organise the professionally ori-ented English language learning of prospective information technology (IT) specialists at technical universities. The scientists’ experience of using digital storytelling is analysed.
The notion “digital storytelling method” is considered as a communicative method or a way of creating a narrative text using multimedia (images, video, audio) in order to present a certain professionally oriented English language message, to convince and influence the participants within the educational process.
Some principles of digital storytelling are outlined: the principle of creativity; the principle of integration of multimedia elements; the principle of simplicity of the narrative text; the principle of coherence of the narrative text; the principle of inte-gration of foreign language knowledge and skills; the principle of using the professionally oriented content of the IT industry.
The article outlines the advantages of the digital “storytelling” method in the professionally oriented English language learning of the prospective IT specialists: it promotes the holistic improvement of both professional knowledge and skills and foreign language skills in the created English language educational environment; stimulates IT student motivation, making the learning process exciting and effective; promotes the development of IT students’ skills to work independently and in groups; allows practicing reflection, which involves critical analysis and evaluation of the story, identifying its strengths and weakness-es, as well as directing efforts to improve it; develops IT students’ creativity, which covers all stages of creating a digital story from conception and generating ideas to writing and presenting the story.